آشنایی با انواع اسباب بازی های ضد استرس

انواع اسباب بازی های ضد استرس

وقتی به طور مداوم در معرض استرس قرار بگیریم، زندگی‌مان به طور جدی دچار اختلال می‌شود. از فشار مالی گرفته تا خواسته‌های خانوادگی، ارتباطات اجتماعی تا میزان کار، جایی نیست که بتوانید از استرس فرار کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید تقریباً 77٪ از افراد علائم جسمی استرس مانند کمبود انرژی، خستگی، حملات عصبی، اضطراب و غیره را تجربه می کنند. اما سوال اینجاست که چگونه اسباب بازی های ضد استرس می‌تواند در کاهش آن به شما کمک کند؟

اسباب بازی‌ها و ابزار کاهش دهنده تنش و بی‌قراری به طور فزاینده‌ای در میزهای اداری، خانه‌ها و سایر محل‌های کار محبوب شده‌اند. این وسایل هرگونه علائم استرس را در شخص کاهش می‌دهند. اگر هر یک از علائم ذکر شده در زیر را تجربه کرده‌اید، ممکن است برای از بین بردن استرس و هرگونه اضطراب خود برخی از اسباب بازی ها را در نظر داشته باشید. علائمی شامل:

  1. نوسانات خلقی
  2. عزت نفس پایین
  3. پرخوری عصبی
  4. بیخوابی
  5. عصبی بودن
  6. انرژی کم، سردرد، تنش
  7. مشکلات تمرکز
  8. افکار نگران کننده

اگر چنین علائمی دارید باید به فکر روشی باشید تا از پیشرفت آن جلوگیری کنید. در ادامه چند اسباب بازی برای مقابله و تسهیل استرس را به شما معرفی می‌کنیم و درباره‌‌ی چگونگی تاثیر آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

اسباب بازی ‌های ضد استرس چگونه به کاهش آن کمک می‌کنند؟

این اسباب بازی‌ها به عنوان یک تکنیک عالی برای آگاهی ذهن عمل می‌کنند. به این  دلیل که ممکن است با آزاد کردن تمام انرژی‌های منفی و شارژ مجدد آن، بدن و ذهن شما را از تنش دور کنند.

چنین ابزارها و اسباب بازی هایی قادرند که ذهن شما را از افکار منفی و بیهوده دور کرده و به ایجاد تمرکز ذهنی شما کمک کنند. استفاده از این نوع اسباب بازی‌ها در نهایت تمام تنش‌های فیزیکی و روانی را به مرور از بین خواهد برد. پس از مدتی متوجه می‌شوید که خلق و خوی شما به آرامی شروع به بهبود می‌کند. از طرفی در مواجهه با شرایط بحرانی نیز با آرامش بیشتری از آن گذر می‌کنید.

بیایید برخی از بهترین اسباب بازی های تسکین دهنده استرس را که می‌توانید با خود در هرجایی که فکر می کنید ببرید و به آن نیاز دارید بررسی کنیم.

بهترین اسباب بازی های ضد استرس:

در اینجا لیستی از بهترین اسباب بازی های کاهش استرس وجود دارد.

۱. توپ‌های استرس برای بزرگسالان

رایج‌ترین اسباب بازی ضد استرس، این توپ‌های رنگی و متنوع هستند. بهترین مزیت آن که قابل توجه است این است که می‌توان آن را در هر جایی حمل کرد. در کنار میز اداری، میز ناهار خوری و یا گوشه‌ای از خانه قابل نگه‌داری است. به محض این که هر موقعیتی که احساس کردید سطح استرس شما در حال افزایش است، با در دست گرفتن و فشار دادن این توپ انرژی خوبی در درون شما بوجود می‌آید. این توپ در چندین رنگ، اندازه و شکل به صورت و حالات مختلف وجود دارد و می‌توانید آن در کف دست خود نگه دارید. رنگ مورد علاقه‌تان همچنین می‌تواند در کاهش تنش به شما کمک کند. به علاوه، بافت نرم و فشرده شدن آن باعث گردش خون در بدن نیز می‌شود.

توپ ها ضد استرس برای بزرگسالان

۲. تخته‌ی کوچک رومیزی برای نقاشی

آیا می‌خواهید تمام استرس‌های اطراف خود را از بین ببرید؟ برای این کار شروع به کشیدن یا نوشتن و یا خط خطی هر آنچه در ذهن‌تان است بر روی این تخته‌ها کنید. شما آزادید که تمام افکار منفی و تنش‌زای خود را بر روی این تخته‌ها بکشید و آن را رها کنید. این اسباب بازی ضد استرس به حفظ آگاهی ذهن و روند اندیشه‌ی درونی کمک می‌کند. بسیاری از ما از نوشتن افکار خود و خواندن دوباره آن‌ها می‌ترسیم. مهم نیست که دوباره به این صفحات رجوع کنید. مهم این است که در لحظات اضطراب آور با این روش آرامش از دست رفته‌ی خود را پیدا می‌کنید.

تخته های رومیزی نقاشی برای کاهش استرس

۳. کتاب رنگ آمیزی برای بزرگسالان

اگر تا به حال از کتاب رنگ آمیزی برای آرام کردن خود استفاده نکرده‌اید، وقت آن است که به سراغ آن بروید. یک کتاب رنگ آمیزی خوب برای بزرگسالان نه تنها به گذراندن وقت با خودتان کمک می‌کند، بلکه افکار غیرضروری  را از ذهن‌تان دور می‌کند. در حین رنگ‌آمیزی شما ناخوداگاه ترجیح می‌دهید روی رنگ‌های زیبا تمرکز کنید و با آرامش نقاشی را به پایان برسانید.

برای این کار فقط کافی است یک کتاب رنگ آمیزی، مجموعه‌ای از رنگ‌ها مانند آبرنگ، خودکارهای رنگی، یا مداد رنگی را بیاورید و بازی را شروع کنید! این یکی از بهترین روش‌ها برای رهایی از فشار عصبی است.

دفتر نقاشی برای کودکان جهت کاهش استرس

۴. دستبندهای میخی و تیز

اسباب بازی‌ای کاملاً حسی و ضد استرس مخصوصاً برای کسانی که دارای اضطراب زیادی هستند. ساخته شده از سیلیکون با کیفیت بالا، آن‌ها را برای لمس کردن یا انتقال حسی متفاوت استفاده می‌کنند. همچنین هنگامی که این دستبندها را بر روی مچ دستان خود فشار می‌دهید، صدای کلیک یا ضربه‌ای کوتاه ایجاد می‌کند که یک اثر آرام بخش ذهنی تلقی می‌شود. با ابن کار یک حس تنظیم احساست درونی به شما دست می‌دهد.

دستبندهای میخی ضد استرس

۵. مگنت‌های مغناطیسی

چه مگنت‌های مینیاتوری بخرید و چه مغناطیسی بسیار بزرگ، آن‌ها همیشه شما را همان زمان مشغول و متمرکز نگه می‌دارند. این مگنت‌‌ها به هر شکلی ساخته شوند، قابل خرد شدن هستند و هر نوع ساختار رضایت بخشی را که از طریق آهن ربا بهم متصل می‌شود، به شما منتقل می‌کند. این ابزار یکی از بهترین اسباب بازی هایی است که می‌توانید در مواقع استرس‌زا آن امتحان کنید تا آرام شوید.

مگنت های مغناطیسی برای کاهش استرس

۶. بندهای کششی

برای تسکین نهایی استرس، این بندهای کششی شگفت انگیز و زیبا، اضطراب و ناامیدی درون شما را آرام کنند. این بندها می‌توانند کشیده، له شده و سرگرم کننده باشند و به اطراف خود بپیچند. جالب اینجاست که رنگ‌های هیجان‌انگیز آن‌ها کاملاً جلب توجه می‌کند و حسی خوب به شما می‌دهند. همچنین، آن‌ها می‌توانند خیلی راحت تمیز شوند و دیگر نیازی به نگرانی در مورد این موارد نخواهید داشت.

بندهای کششی رنگارنگ برای کنترل استرس

۷. اسپینر

برای یک تجربه حسی خوشایند و همچنین افرادی که استرس، اضطراب و سایر اختلالات جدی دارند، اسباب بازی‌های اسپینر بسیار مفیدند. در این چند سال اخیر که اسپینرها به بازار آمدند با استقبال فرآوانی از سوی مردم مواجه شدند. سادگی بازی با آن کمک کرد که افراد زیادی آن را خریداری کرده و با خود حمل کنند. برای استفاده از آن شما می‌توانید آن را بین انگشتان خود بچرخانید و تمرکز خود را حفظ کنید.

استفاده از اسپینر به عنوان اسباب بازی ضد استرس

۸. عروسک خرس قطبی ضد استرس

عروسک‌های خرس قطبی به دلیل ساختار زیبایی که دارند بسیار مورد علاقه‌ی بچه‌ها و بزرگسالانند. حال تصور کنید وقتی آن‌ها را در مواقعی که احساس خوبی ندارید در کنار خود نگه دارید، چقدر می‌توانید استرس خود را کاهش دهید. این خرس‌های قطبی کشش خارق العاده‌ای دارند. بافت آن‌ها نرم و  لمس آن‌ها راحت است. به همین دلیل در انتقال حس خوب و آرامش‌بخش به شما بسیار کمک می‌کنند.

عروسک خرس قطبی ضد استرس

۹. پاک کن‌های خمیری

این پاک کن‌های رنگارنگ را خریداری کنید و هر طور دوست دارید آن‌ها ورز دهید. آن‌ها را فشار دهید یا از آن اشکال مختلف درست کنید. همه نوع استفاده‌ای از آن می‌توانید داشته باشید. بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که استرس خود را به سرعت از طریق خمیر بازی آزاد کنید. علاوه بر این، آن‌ها قیمت بالایی ندارند و می‌توانید به تعداد دلخواه و در رنگ‌های متنوع سفارش دهید.

پاک کن های خمیری برای کاهش اضطراب و استرس

۱۰. توپ‌های رشته‌ای رنگانگ

توپی های رشته‌ای در رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی وجود دارند. هرطور که بخواهید پرتاب می‌شوند، خراشیده می‌شوند یا کشیده می‌شوند. این توپ‌های تحرک‌پذیرند و توجه شما را به خود جلب می‌کنند و به هر حالتی می‌توانند قالب بندی شوند تا ذهن شما آرام شود. همچنین به حفظ تمرکز و توجه شما کمک می‌کند. کافی است فقط آن را امتحان کنید!

توپ های رشته ای رنگارنگ برای بازی و کاهش تنش های عصبی

 

جمع‌بندی …

این اسباب بازی های ضد استرس مطمئناً کمک بزرگی برای شما هستند. آن‌ها تنش‌ها و حملات عصبی را در مواقع بحرانی و استرس‌زا کاهش می‌دهند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم علاوه بر این اسباب بازی‌ها، اگر استرس شدید دارید به متخصص و پزشک مراجعه کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا