اسباب بازی برای کمک به راه رفتن کودک

یکی از مهم ترین اسباب بازی های برای کودکان واکر، روروک و اسکوترهای کوچک است.

اسباب بازی برای کمک به راه رفتن کودک می‌تواند با بالا بردن اعتماد به نفس به او در حین حرکت از نقطه A به نقطه B کمک کند. این وسایل همچنین تعادل آن‌ها را بهبود می‌بخشد و به بچه‌ها کمک می‌کند تا ذهن خود را برای قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر را تشخیص دهد. راه رفتن یک اصل مهم برای هر انسانی است. اگر از زمان کودکی به روش‌های صحیح آن دقت کنیم، قطعا در آینده مشکلات فیزیکی کمتری خواهیم داشت. در ادامه می‌خواهیم به پدر و مادرها توصیه‌هایی مهم در رابطه با نحوه‌ی خرید و نمونه‌هایی از این اسباب بازی‌های متنوع را معرفی کنیم.

هنگام خرید اسباب بازی مناسب راه رفتن کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید چنین اسباب بازی‌هایی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ایمنی یک اسباب بازی پیاده روی شبیه یک واکر بزرگسال است. اما برخلاف نسخه بزرگسالان، رنگ‌ها و اسباب بازی‌های سرگرم کننده به آن‌ها نصب شده‌اند تا برای کودک جذاب باشند. این نوع اسباب بازی‌ها مانند واکرهایی نیستند که کودک را در آن‌ها قرار می‌دهید. برای استفاده بیشتر از این اسباب بازی‌ها، ممکن است بخواهید یک اسباب بازی خریداری کنید که بتواند از مدل حرکتی به اسباب بازی ایستاده بر روی زمین یا حتی میز تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که برخی از اسباب بازی‌ها ممکن است روی سطوح خاصی بهتر کار کنند. اگر مورد استفاده کودک روی زمین پارکت، فرش یا چمن پارک است، بهتر است که هنگام خرید به چرخ‌ها و دیگر نکات لازم توجه کنید.

انواع اسباب بازی برای کمک به راه رفتن کودک

انواع مختلفی از اسباب بازی‌های پیاده روی در بازار وجود دارد، اما تنها برخی از آن‌ها گزینه‌های مطمئنی برای خرید شما محسوب می‌شوند. ما یکی از موارد زیر را توصیه می‌کنیم:

  • اسباب بازی‌های نشسته: بین 9 تا 12 ماهگی، کودک شما احتمالاً نحوه ایستادن را تمرین می‌کند. اسباب بازی‌های نشسته به این منظور طراحی می‌شوند که دو عملکرد مهم را در آن‌ها ایجاد کند. اینکه کودک می‌تواند در حالت نشسته یا ایستاده بازی کند.
  • – اسباب بازی های فشاری: این‌ ابزار به کودک یاد می‌دهد که به تنهایی بایستد (و بعداً راه برود). فشار آوردن روی این اسباب بازی‌ها قدرت و تعادل بدن شما را افزایش می‌دهد، در حالی که به او اطمینان می‌دهد که به حرکت ادامه می‌دهد. این اسباب بازی‌ها همچنین قدرت تخیل بچه را افزایش می‌دهند، زیرا او می‌تواند وانمود کند که مثلا برای خرید مواد غذایی (مانند شما!) به فروشگاه می‌رود. به دنبال اسباب بازی فشاری با چرخ‌های پهن باشید تا از واژگونی جلوگیری شود.
  • – اسباب بازی های سواری: اسباب بازی‌های سواری ساخته شده برای نوزادان بزرگتر (1 سال به بالا) شامل روروک مخصوص بچه‌ها یا دوچرخه‌های کودک با صندلی هایی است که بچه می‌تواند با فشار دادن  پای خود روی زمین یا پدال حرکت کند.

۱- واکر کودک برای تحرک جسمی و روحی

این واکر دارای یک صفحه فعالیت کاملاً متحرک است، بنابراین بچه‌ها می‌توانند دسته را نگه داشته و هنگام یادگیری راه رفتن آن را به جلو فشار دهند. یا می‌توانند جلوی آن بنشینند و در حین یادگیری با بسیاری از عروسک‌ها، کلیدهای پیانو و موارد دیگر بازی کنند.

 ۲- اسکوترهای بچه‌گانه برای کودکان ۱ تا ۳ سال

اسباب بازی زیبا و رنگارنگ اسکوتر برای سه مرحله سرگرم کننده طراحی شده است تا به رشد کودک شما کمک کنند. این اسباب بازی راهی سرگرم کننده برای تشویق و توسعه مهارت‌های حرکتی، تعادل و هماهنگی کودک در زمان بازی اوست.

۳- اسباب بازی‌ گهواره‌ای چوبی و عروسکی

این اسباب بازی به تقویت مغز و ارتباط آن با اندام‌های حرکتی کودک کمک می‌کند. قطعات چوبی آن از چوب جامد و MDF (فیبر با چگالی متوسط) برای ساخت سازه استفاده می‌شود. تکان خوردن با این گهواره باعث تقویت عضلات و بازوهای اصلی در حین حرکت می‌شود، این فعالیت همچنین برای بهبود تعادل کودک مفید است. بالا و پایین رفتن از نشیمن تکان دهنده ماهیچه‌های بازو و ساق را نیز تقویت می‌کند. علاوه بر این، می‌توان از آن به عنوان صندلی گهواره کودک که قابلیت تکان خوردن دارد استفاده کرد.

۴- دوچرخه تعادل برای کودکان زیر ۳ سال

این دوچرخه‌ها امنیت بالایی دارند. دوچرخه تعادل نوزاد دارای چرخ‌های کاملاً بسته است تا از فشار دادن پاهای کودک جلوگیری شود. چرخ بزرگ 7 سانتی‌متری و فرمان محدود 135 درجه برای جلوگیری از چرخش نوزاد و یا کودک زیر ۳ سال طراحی شده است. برای راحتی بچه‌ها، کوسن‌های چرمی راحت و نرم و دسته های سیلیکونی در دوچرخه کودک طراحی شده تا تجربه کودک را راحت‌تر می کند. به طور کلی طراحی زیبا و ایمن تر این نوع دوچرخه‌ها برای کمک به راه رفتن بچه‌ها بسیار موثر است.

توصیه‌ی پایانی …

قبل از اینکه توانایی بدنی کودک کوچک خود را با یک اسباب بازی مخصوص راه رفتن آزمایش کنید، مهارت‌های آن‌ها را در نظر بگیرید. توجه به محدوده سنی بچه‌ها برای خرید این اسباب بازی‌ها کافی نیست. هر کودکی به طور متفاوتی رشد می‌کند، بنابراین رعایت سطح مهارت فرزند شما در مقایسه با سن او هنگام در نظر گرفتن این اسباب بازی‌ها بسیار مهم است.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا