10 اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله + عکس و قیمت

اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتماً یک کودک 5 ساله در اطرافتان وجود دارد. کودک 5 ساله نیازها، علایق و رفتارهای خاصی دارد که شاید راجب آن‌ها اطلاعات دقیقی نداشته باشید. با خواندن این مطلب می‌توانید بهترین اسباب بازی ها را متناسب با ویژگی‌های کودک 5 ساله به او هدیه دهید.

کودکان در رده‌های سنی مختلف، ویژگی‌های رفتاری متفاوتی دارند. سرگرمی‌ آن‌ها نیز متناسب با همین رفتار‌ها در طول زمان تغییر می‌کند. 5 سالگی برای کودک دنیای جدیدی است. او در این دوران احتمالاً به مهدکودک می‌رود و برای رفتن به مدرسه کم‌کم آماده می‌شود.

کودک 5 ساله کارهای بیشتری را تنهایی انجام می‌دهد، روابط دوستانه قوی‌تری دارد و قوانین را بهتر درک می‌کند. با توجه به رشد ذهنی کودک در 5 سالگی، شما می‌توانید راجب احساساتش از او سوال کنید. در این مرحله کودک بیشتر از قبل می‌تواند خودش را توصیف کند.

کودک در این سن سرشار از انرژی و خلاقیت است. اسباب بازی بهترین ابزار برای تخلیه این احساسات و تبدیل آن‌ها به فرصت یادگیری است.

در اینجا لیستی از 10 اسباب بازی مناسب کودک 5 ساله پسر و دختر را مشاهده می‌کنید. تمام این اسباب بازی ها از لحاظ روانی، جسمی و امنیت برای کودک 5 ساله کاملاً مناسب هستند.

1. تخته پیچ و مهره‌ای یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله

این اسباب بازی در واقع یک تخته پلاستیکی با سوراخ‌های بی‌شمار است. کودک باید اشکال هندسی را به کمک پیچ‌ها در این تخته فرو کند تا شکل‌های معنی‌دار بسازد. برای وصل کردن پیچ‌‌ها به تخته، می‌توان از پیچ‌گوشتی یا دریل برقی خود اسباب بازی استفاده کرد.

تا قبل از 5 سالگی،  بازی با اسباب بازی های ریز مثل پیچ‌ برای کودک خطر بلع دارد. اما حالا که اسباب بازی کودکان 5 ساله می‌تواند ریز باشد، حتماً این فرصت را به آن‌ها بدهید.

اسباب بازی مناسب کودک 5 ساله

 

‌مهم‌ترین دلیلی که تخته پیچ و مهره‌ای را به یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله تبدیل می‌کند، خلاقانه بودن آن است. کودک شما در این سن اشکال و رنگ‌های بیشتری را یاد گرفته، بنابراین قطعاً هنگام بازی با این تخته شاهکارهای هنری خلق می‌کند. (برای دیدن فیلم از نحوه کارکرد اسباب بازی و قیمت، این‌جا کلیک کنید.)

2. دینگو یک اسباب بازی فکری مناسب کودکان 5 ساله

از آن‌جایی که کودک 5 ساله به زودی قرار است به پیش دبستانی و مدرسه برود، باید مهارت‌هایی مثل رعایت نوبت دیگران، مفهوم برد و باخت، پیروی از قوانین و… را یاد بگیرد. در غیر این صورت برای برقراری ارتباط اجتماعی با همسالانش به مشکل می‌خورد. یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت اجتماعی کودک 5 ساله،  استفاده از بازی‌های رومیزی است.

 

بازی‌های رومیزی سه ویژگی مشترک دارند:
1. گروهی ‌2. قانون دار 3. سرگرم‌کننده

 

‌با استفاده از این سه ویژگی می‌توانید کودک را برای بازی‌های دسته‌جمعی در پیش‌دبستانی و مدرسه آماده کنید. دینگو یک اسباب بازی مناسب کودک 5 ساله است که در کل شامل دو دسته کارت و یک عدد زنگ می‌شود.

دینگو بازی فکری کودک 5 ساله

 

‌دسته‌ای از کارت‌ها روی میز قرار داده می‌شوند که روی هر کدام از آن‌ها، تعدادی شکل وجود دارد. دسته دیگر از کارت‌ها دارای همان اشکال به صورت تکی هستند.

یک نفر کارت‌های تکی را به بقیه بازیکنان نشان می‌دهد تا هر چه سریع‌تر تصویر آن‌ها را روی کارت‌های بزرگ پیدا کنند و زنگ را فشار  دهند. اولین شخصی که زنگ را به صدا در می‌آورد برنده است.

خرید اسباب بازی دینگو

3. تردست بازیتا بهترین اسباب بازی کودکان 5 ساله

ابزار بازی شامل چند عدد لیوان، چکش لیوان جمع‌کن و تعدادی کارت است. کودکان باید سعی کنند لیوان‌ها را دقیقاً مطابق با ترتیب رنگ کارت‌ها روی هم بچینند. جمع کردن لیوان‌ها به وسیله چکش مخصوص انجام می‌شود تا سرعت و هیجان بازی را افزایش دهد. بازی فکری تردست می‌تواند برای کل اعضای خانواده حتی بزرگ‌ترها سرگرم‌کننده باشد. بنابراین روی آن به عنوان یک سرگرمی خانوادگی حساب باز کنید.

اسباب بازی فکری مناسب کودک 5 ساله

 

‌این اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله می‌تواند باعث افزایش سرعت عمل و یاگیری دقیق رنگ‌ها شود.علاوه‌بر این فرآیند بازی باعث می‌شود کودک احترام به دیگران و رعایت حقوق افراد دیگر را یاد بگیرد. اگر به دنبال خرید اسباب بازی کودک 5 ساله هستید، تردست یک انتخاب مقرون به صرفه و سرگرم‌‌کننده است.

4. بازی فکری دو کارتی برای تقویت ریاضی

این اسباب بازی شامل تعدادی کارت ریاضی و یک صفحه پلاستیکی بازی است. کافی است یک بار اهرم صفحه را عقب جلو کنید تا دو عدد کارت برای شما ظاهر شود. کودکان باید بتوانند عدد ظاهر شده را در میان کارت‌های اشکال و یا جمع خود پیدا کنند. بازی به دو سبک ساده و پیچیده انجام می‌شود. در روش ساده، کودک باید از طریق شمارش اشکال کارت مطابق با هر عدد را پیدا کند. در روش پیچیده کودک باید بفهمد هر عدد از جمع کدام اعداد به دست می‌آید.

بازی ریاضی دو کارتی

 

‌این اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله، خاصیت آموزشی دارد. زیرا مفهوم شمارش و عملیات جمع را به آن‌ها یاد می‌دهد. دو کارتی می‌تواند در آموزش ریاضی مقدماتی به کودکان بسیار مفید واقع شود. اگر می‌خواهید مطمئن شوید کودکتان در آینده با درس ریاضی به مشکل نمی‌خورد، از همان پنج سالگی بازی ‌های ریاضی را شروع کنید. (برای مشاهده قیمت بازی دوکارتی کلیک کنید)

5. اسباب بازی بلوک های ساختنی jixin

ساختنی یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله محسوب می‌شود زیرا به او فرصت خلق کردن می‌دهد. ساختن یک سازه علاوه‌بر توسعه مهارت‌های حرکتی، تخیل و تصورات کودک را غنی می‌کند.

وقتی کودک با دستان خودش یک خانه می‌سازد، داستان‌های خیالی فراوانی نیز برای آن دارد. کودک بین فیگورها  گفت‌وگو برقرار می‌کند و برای سرنوشت‌ آن‌ها تصمیم می‌گیرد.

بهترین اسباب بازی برای کودکان 5 ساله

 

‌وجود جزئیات فراوان در اسباب بازی ساختنی jixin مثل فیگور زن و مرد، ماشین، سگ خانگی، سرویس بهداشتی، حیاط و… باعث همزادپنداری قوی‌تر کودک با این خانه می‌شود.

کودک 5 ساله شما هنگام ساخت این خانه با ریز جزئیاتش، دایره واژگانش را گسترش می‌دهد. او همچنین سناریوهای ذهنی بیشتری می‌سازد و اوج خلاقیتش را در داستان‌سازی نشان می‌دهد.

6. توپ، یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله

کودکان 5 ساله عاشق شوت زدن و فعالیت‌های بدنی پرتحرک هستند. بنابراین توپ در عین سادگی، یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله است که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. توپ بازی برای کودک هم نشاط‌یخش است، هم سلامت جسمی او را افزایش می‌دهد. اگر کودک 5 ساله شما دوست دارد یک جا بشیند و با تبلتش بازی کند، با استفاده از توپ او را با جنب و جوش تشویق کنید. برای بازی با یک توپ، بیشتراز ده‌ها روش مختلف و متنوع وجود دارد.

خرید توپ با قیمت مناسب

توپ بازی با کودک 5 ساله

 

‌شما می‌توانید کودک را به محیط بیرون از خانه ببرید و یک توپ بازی دو نفره انجام دهید. می‌توانید در اتاقش یک سبد قرار دهید تا توپ را از فواصل مختلف به داخل آن پرت کند. همچنین می‌توانید با چیدن چند بطری و پرتاب توپ به سمت آن‌ها، یک بولینگ خانگی برپا کنید.

7. نقاشی روی سرامیک

همان‌طور که گفتیم کودک 5 ساله در اوج خلاقیت خودش قرار دارد. در این سن کودک حتماً تعدادی از رنگ‌ها را می‌شناسد؛ بنابراین بهترین موقع برای شکوفا کردن استعداد نقاشی است.

این اسباب بازی شامل ظروف چای خوری سرامیکی، گواش، قلمو و پالت رنگ است. کودکان می‌توانند ظروف چای خوری را به سلیقه خود طراحی کنند و از آن برای مهمانی‌ عروسک‌هایشان استفاده کنند!

اسباب بازی کودک 5 ساله دختر

 

‌فراموش نکنید که ست چای خوری نقاشی یک بار مصرف نیست و بچه‌ها می‌توانند بارها آن را نقاشی کنند. کافی است یک دستمال خیس را به آرامی روی ظرف بکشید تا مانند روز اولش شود. این اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله است زیرا به او فرصت می‌دهد تا ذهنش را به زیبایی تخلیه کنند.

خرید اسباب بازی ست چای خوری نقاشی

8. اسباب بازی پیانو فروزن برای شروع موسیقی

تا قبل از 5 سالگی، هر گونه تماس کودک با سازهای موسیقی فقط جنبه آشنایی دارد. اما دقیقاً از 5 سالگی به بعد نواختن جدی و حرفه‌ای ساز شروع می‌شود. اسباب بازی پیانو فروزن، یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله است که  صدای واقعی  نت‌های موسیقی را دارد.

اسباب بازی پیانو

 

‌پیانو فروزن باعث می‌شود کودک تجربه‌ای  شبیه به نوازندگی واقعی داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از این اسباب بازی، میزان و شدت علاقه فرزندتان به موسیقی را بسنجید. همچنین می‌توانید هوش موسیقیایی او را برای شرکت در کلاس‌های موسیقی افزایش دهید. (برای مشاهده قیمت و مشخصات کلیک کنید.)

 

9. لوازم خانگی My Home

کودکان عاشق لوازم خانگی و کشف کردن نحوه کارکرد آن‌ها هستند. والدین نیز همیشه تلاش می‌کنند کودکان را از این وسایل خطرناک دور کنند. اسباب بازی های لوازم خانگی ساخته می‌شوند تا همین مشکل را حل کنند.

کودک 5 ساله کنجکاوی زیادی دارد و فرق بین واقعیت و خیال را می‌فهمد. پس قطعاً بازی کردن با اسباب بازی لوازم خانگی که فقط یک ماکت باشد او را سرگرم نمی‌کند. لوازم خانگی My Home به خاطر عملکردشان که بسیار شبیه به نمونه واقعی است، اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله هستند.

اسباب بازی قهوه ساز

 

‌اکثر اسباب بازی های برند My Home قابلیت ریزش آب، تولید بخار و صدای طبیعی دستگاه را دارند. این برند، لوازم خانگی های بسیار کمیاب مثل اسپرسو ساز، کتری برقی، چای ساز، تستر، ماکروویو غذا پز و… را ساخته است. بنابراین می‌توانید دقیقاً همان وسیله‌ای که کودک 5 ساله شما مشتاق کار کردن با آن است را به او هدیه دهید.

خرید اسباب بازی های لوازم خانگی My Home

 

10. خمیر بازی Play Kids

خمیر بازی مجموعه کاملی است از هر آن چه که کودک 5 ساله به آن نیاز دارد. این بازی به بچه‌ها فرصت خلاقیت بی‌نهایت می‌دهد. آن‌ها می‌توانند مجسمه‌های خمیری اجسام مختلف را با دستان خودشان بسازند. خمیر بازی به کودکان ترکیب رنگ، مفهوم شکل و اندازه و مهارت‌های ظریف دستی را یاد می‌دهد.

اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله

 

‌Play kids یک مجموعه جذاب از خمیر بازی است. این مجموعه شامل مدل‌های مختلف ست خمیر بازی فست فود، بستنی سازی و دندان‌پزشکی است. در هر کدام از این ست ها، لوازم و قالب‌های مربوط به آن قرار داده شده است. برای مثال ست بستنی سازی دارای قالب برای ساخت وافل، پن‌کیک و بستنی است. کودک 5 ساله شما می‌تواند یک بستنی ساز، رستوران دار یا دندان‌پزشک باشد که تمام تجهیزاتش خمیری است!

 

مشاهده ست خمیر بازی Play Kids

جمع‌بندی آخر مقاله
کودکان 5 ساله سرشار از انرژِی و خلاقیت هستند. بنابراین اسباب بازی انتخاب کنید که به تخلیه این احساسات کمک کند. بازی‌های فکری و رومیزی باعث می‌شوند کودک احترام به قوانین و رعایت نوبت دیگران را یاد بگیرد و برای رفتن به مدرسه آماده شود. بازی های ساختنی به کودک 5 ساله فرصت خلق کردن می‌دهند و مهارت داستان سازی او را تقویت می‌کنند. توپ یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 ساله است که شما می‌توانید برای بازی‌های بی‌شماری از آن استفاده کنید. کودکان در 5 سالگی رنگ‌های بیشتری را آموخته‌اند و خلاقیت زیادی دارند، بنابراین نقاشی روی سرامیک یک اسباب بازی مناسب برای کودک 5 سااه است. 5 سالگی بهترین زمان برای شروع حرفه‌ای موسیقی است. با استفاده از یک اسباب بازی پیانو می‌توانید علاقه و استعداد فرزندتان را بسنجید. اسباب بازی لوازم خانگی و خمیر بازی، به ترتیب برای از بین بردن کنجکاوی و تقویت خلاقیت کودک مفید هستند.
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا