5 روش خلاقانه انتخاب اسم برای عروسک + 100 پیشنهاد

انتخاب اسم برای عروسک

مهم نیست یک کودک چند تا عروسک دارد، مطمئن باشید با عشق برای تک تک آن‌ها اسم می‌گذارد. اما واقعاً کدام اسم‌ها برای عروسک‌ زیباتر و ماندگارترند؟ در این مطلب روش‌های انتخاب اسم برای عروسک پسرانه، دخترانه، حیوانات و … را یاد می‌گیرید. همچنین بیشتر از 100 نمونه از بهترین اسم های عروسک دخترانه و پسرانه را می‌بینید.

کودک با عروسک بازی نمی‌‌کند، زندگی می‌کند! بهترین دوست، خانواده، همدم و فرد مورد اعتماد بچه‌ها عروسک است. او همان کسی است بزرگ‌ترین رازهای کودک را می‌داند، اشک‌هایش را می‌‌بیند و  خنده‌هایش را می‌شنود. عروسک به سرزمین تخیل و تصورات کودک می‌رود و رویاهایش را اجرا می‌کند.

حتی ما بزرگترها نیز گاهی هیچ‌کس را به جز یک عروسک نرم و بزرگ برای در آغوش گرفتن و درد و دل کردن نداریم. عروسکمان تنها چیزی است که به ما احساس امنیت و آرامش می‌دهد. چون هیچ‌وقت ما را قضاوت نمی‌کند و لبخند از روی لبش پاک نمی‌شود. آیا چنین موجودی لایق یک اسم زیبا و ماندگار نیست؟

به همین دلیل کودکان همیشه هر کدام از عروسک‌هایشان را با یک اسم خاص صدا می‌کنند. آن‌ها ارتباطی بسیار عمیق‌تر از آن چه تصور می‌کنیم با عروسکشان برقرار می‌کنند. عروسک برای آن‌ها مانند عضوی جدید در خانواده است. همان‌طور که امکان ندارد ما نوزاد تازه متولد شده در خانواده را بدون اسم صدا کنیم، بچه‌ها‌ه‌ها نیز امکان ندارد برای عروسک های عزیزشان اسمی انتخاب نکنند.

ما افراد غریبه را با «فامیلی» و افراد نزدیک را با «اسم» صدا می‌کنیم. عروسک نیز برای کودک یکی از نزدیکان محبوبش است و به یک اسم خوب نیاز دارد. نامی که کودک برای عروسکش می‌گذارد هیچ‌گاه از یادش نمی‌رود. بی‌شک حتی وقتی که بزرگ شد، همچنان با شنیدن آن اسم لبخند می‌زند.

 

 

‌1. انتخاب اسم برای عروسک بر اساس ویژگی‌های ظاهری

قبل از انتخاب اسم برای عروسک، چند لحظه دقیق به او نگاه کنید. موهایش چه‌رنگی است؟ صاف است یا فر؟ چشم‌های درشتی دارد یا لپ‌های گل‌انداخته؟ بر اساس همین ویژگی‌ها می‌توانید بهترین اسم ممکن‌ را برای عروسکتان انتخاب کنید. استفاده از این روش دو امتیاز بزرگ دارد. اول این که نام عروسکتان کاملاً منحصربه‌فرد خودش می‌شود. دوم این که فراموش نمی‌شود و همه با یک نگاه به عروسک اسمش را به یاد می‌آورند.

انتخاب اسم برای عروسک

 

‌اگر کودکتان نمی‌داند چگونه برای عروسکش اسم انتخاب کند، شما برای استفاده از این روش او را راهنمایی کنید. از کودک بخواهید تمام دقت و تمرکزش را جمع کند و به عروسک نگاه کند. حتی می‌توانید از او بخواهید تفاوت‌های ظاهری بین خودش و عروسکش را نام ببرد تا ذهنش آماده شود. اگر لازم بود خودتان برای شروع به او کمک کنید. به این ترتیب کودک با خلاقیت خودش زیبا‌ترین اسم را برای عروسک انتخاب می‌کند. در انتخاب اسم برای عروسک روسی نیز بهتر است از همین روش استفاده کنید.

کمند

مو قرمزی

فرفرک

گیسو کمند

گیس طلایی

آنشرلی

لپ گلی

گردالو

لپ گردویی

 چشم آهویی

ماه پیشونی

گل به سر

قرمزی

تپلچه

خال خالی

دامن توری

گوش دراز

ریزه میزه

فندق

چتری سیاه

خوابالو

قلمبه

رنگین‌کمون

اخمالو

فسقلی شلخته

دندون خرگوشی

پشمالو

چشم تیله‌ای

جنتلمن

صورتی

بند انگشتی

سرمایی

2. استفاده از اسم اشخاص برای عروسک

تا به حال شده با دیدن وسیله‌ای یاد یک فرد خاص بیفتید؟ گاهی این وسیله می‌تواند یک عروسک باشد! رنگ مو، شکل لبخند، حالت چشم‌ها و طرز لباس پوشیدن یک عروسک می‌تواند ما را یاد فرد بخصوصی بیندازد.

اگر خود آن فرد و البته اسمش را دوست دارید، می‌توانید هنگام انتخاب اسم عروسک دختر یا پسر از نامش استفاده کنید. به ویژه اگر از آن فرد فاصله دارید، داشتن یک عروسک هم اسم با او فاصله‌ها را قابل‌تحمل‌تر می‌کند.

انتخاب اسم واسه عروسک

 

‌شما می‌توانید این عروسک را در اتاقتان، روی میز کارتان و هر جایی که در معرض دیدتان هست قرار دهید. قطعاً نمی‌تواند جای خالی آن شخص را برای شما پر کند؛ ولی می‌تواند منبع انرژی مثبت و یادآور او باشد.

اگر می‌خواهید از این روش انتخاب اسم برای عروسک پسرانه یا دخترانه استفاده کنید، دو راه مختلف دارید. راه اول این است که دقیقاً همان اسم شخص را روی عروسک بگذارید. راه دوم این است که پسوند «کوچولو» را به اسم اضافه کنید یا اسم را مخفف کنید.

 

سارا

امید

دلسا

ملیسا

ملیکا

گلی

نازی

باراد

امیر کوچولو

‌3. انتخاب اسم عروسک به انگلیسی

شما از دوست داران زبان انگلیسی هستید؟ پس حتماً روش 3 را می‌پسندید. برای انتخاب اسم عروسک باربی یا هر عروسک وارداتی که چهره غربی دارد، بهتر از از نام های انگلیسی استفاده کنید. نام های انگلیسی به عروسک خارجی بیشتر می‌آید و به او شخصیت می‌دهد.

در این روش شما با دریای تنوع رو به رو هستید زیرا اسم‌های زیبای انگلیسی بسیار زیادند. در لیست زیر تعدادی از محبوب ترین نام های عروسک انگلیسی را برایتان جمع‌آوری کردیم تا انتخاب اسم عروسک دختر و پسر را با دست باز انجام دهید. اگر اسمی از نظرتان طولانی است، می‌توانید برای آن یک مخفف بامزه بسازید. همچنین می‌توانید خلاق باشید و حروف اول یا آخر اسم را مطابق با سلیقه خودتان تغییر دهید.

انتخاب اسم عروسک دختر انگلیسی

نینا

شری

مارینا

کارا

سلنا

انتخاب اسم عروسک دختر

میسی

لیزا

جینگلز

بیبی

جزمین

هانا

آنه

پرنسس لیا

اگنس

لیشا

وِرونیکا

الیزابت

میراندا

یولاندا

خانم لیزی

کتی

جسیکا

آماندا

آلما

آلیس

ربکا

انتخاب اسم برای عروسک پسرانه انگلیسی

انتخاب اسم برای عروسک پسرانه

تامی

کوین

لویی

لیام

جک

راشل

پینوکیو

بِن

استفان

آنتونی

آلوین

کارِل

دیوید

‌‌‌‌‌4. اسم شخصیت های کارتونی برای عروسک

روش چهارم معمولاً هنگام انتخاب اسم برای عروسک خرس، خرگوش، تک شاخ و سایر حیونات کاربرد دارد. اولین شناخت بچه‌ها از حیوانات به وسیله کارتون به دست می‌آید. مثلاً در خیلی از کارتون ها خرس به عنوان یک موجود مهربان، تنبل و تپل نمایش داده می‌شود. می‌توانید در انتخاب اسم برای عروسک به همین ویژگی‌ها اشاره کنید.

عروسک شخصیت های کارتونی

‌علاوه‌بر این می‌توانید از اسم یک شخصیت کارتونی محبوب برای عروسک خودتان استفاده کنید. هنگام نامگذاری عروسک های حیوانات، سعی کنید به اصلی ترین خصوصیات آن حیوان اشاره کنید. مثل خوابالو بودن خرس، سریع بودن خرگوش، کوچک بودن سنجاب و…

 

انتخاب اسم برای عروسک خرگوش

گوش دراز

گوش صورتی

دندون خرگوشی

خرگوشک

برنارد

پشمک

هارلی

هویج

بامبی

پنبه

زبل

بازیگوش

جودی هاپس (خرگوش زوتوپیا)

انتخاب اسم برای عروسک خرسی پسر و دختر

تدی بر

شاسخین

خرس مهربون

خرس خسته

عسل

برفی

تدی

پشمالو

خرسی

نرمک

تپلچه

ملوسک

پو

 

 

5. اسم های بی معنی اما خلاق

هیچ قانون نانوشته‌ای وجود ندارد که گفته باشد اسم عروسک باید معنی‌دار باشد! مخصوصاً در دنیای کودکان که کاملاً بی‌حد و مرز و سرشار از خلاقیت است. اگر گذاشتن همچین نامی برایتان عجیب است، کافی است از خودتان بپرسید اسم زی زی گولو یعنی چی؟ بی‌معنی به نظر می‌رسد اما در واقع اسم یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های عروسکی ایران است!

زی زی گولو یعنی چی

بنابراین شما هم هنگام انتخاب اسم برای عروسک خلاق باشید و برای خودتان چهارچوبی تعیین نکنید. اگر ترکیب چند حروف در کنار هم برایتان بامزه و خوش‌آهنگ است، بی‌توجه به معنی‌دار بودن یا نبودنش آن را انتخاب کنید. اتفاقاً چنین اسمی هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود و باعث لبخند همه می‌شود.

 

خلاصه مقاله…

عروسک در دنیای کوچک کودکان، بسیار بزرگ و مهم است. بنابراین طبیعی است که بچه‌ها در انتخاب اسم برای عروسک وسواس  به خرج دهند. در این شرایط شما می‌توانید کودک را راهنمایی کنید. چهار روش مختلف برای نامگذاری عروسک وجود دارد:

روش اول: اگر ظاهر عروسک شما را یاد فرد بخصوصی میندازد، می‌توانید از نام او برای عروسکتان استفاده کنید. حتی می‌توانید اسم شخص را کمی مخفف کنید یا پسوند و پیشنود به آن اضافه کنید.

روش دوم: به ویژگی‌های ظاهری عروسک مثل حالت مو، چشم، لبخند، لباس و… دقت کنید. در این روش نام عروسک باید به یکی از خصوصیات ظاهری او اشاره کند.

روش سوم: اسم های زیبای انگلیسی بسیار زیاد و متنوع هستند. شما می‌توانید برای عروسک ‌هایی که ظاهر غربی دارند، از این نام‌ها استفاده کنید.

روش چهارم: می‌توانید اسم شخصیت کارتونی محبوب خود را روی عروسک‌هایتان بگذارید. در کل هنگام نامگذاری عروسک حیوانات باید به اصلی‌ترین خصوصیات آن حیوان اشاره کنید.

روش پنجم: لازم نیست اسم عروسک یک کلمه معنی‌دار باشد. اگر ترکیب چند حروف در کنار هم برایتان بامزه و خوش‌‌آهنگ است می‌توانید از آن استفاده کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا