معرفی 5 اسباب بازی برای سیسمونی دختر و پسر

اولین اسباب بازی که کودک قرار است با آن بازی کند چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ این مطلب را تا انتها بخوانید تا مسیر سرگرمی و آموزش فرزندتان را به درستی شروع کنید.

خرید سیسمونی برای خانواده کودک یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست. باید مراقب باشید که به خاطر هیجان‌‌ بالای این کار، خرید های احساسی و اشتباه انجام ندهید. یکی از لوازم سیسمونی که والدین هنگام خرید آن معمولاً بدون آگاهی کافی عمل می‌کنند، اسباب بازی است.

برای مثال گاهی دیده می‌شود که والدین ماشین، باربی و سایر وسایل پیچیده را را به عنوان اسباب بازی برای سیسمونی خریداری می‌کنند. این والدین فراموش می‌کنند که نوزاد، یک موجود حساس و کوچک با نیازهای ویژه است.

اولین اسباب بازی که کودک قرار است با آن بازی کند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. در غیر این صورت شما هنگام خرید اسباب بازی برای سیسمونی، وقت و هزینه خود را تلف کرده‌اید.

مهم‌ترین ویژگی های اسباب بازی سیسمونی دختر و پسر

 سبک‌وزن:  به دست‌های کوچک و تپل نوزاد دلبندتان فکر کنید. آن دست‌ها نمی‌توانند یک عروسک خرس بزرگ یا یک ربات پلاستیکی را جا به جا کنند! ممکن است اسباب بازی از دست‌های ضعیف نوزاد رها شود و روی بدن خودش بیفتد. بنابراین هنگام انتخاب اسباب بازی برای سیسمونی به گزینه‌های پلاستیکی و کم‌وزن فکر کنید.

 قابل ضدعفونی:  سیستم ایمنی بدن نوزاد هنوز به میزان کافی قوی نیست. بنابراین باید از برخورد او با هر جسم آلوده‌ای جلوگیری کنیم. بهترین راه محافظت از نوزاد در مقابل میکروب و عفونت، نظافت مداوم لوازمش است. اسباب بازی نوزادی دخترانه و پسرانه باید قابل ضد عفونی کردن باشد و ترجیحاً در تماس با آب خراب نشود.

 رنگ‌های شاد:  تمام نوزادان رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های روشن را دوست دارند. اگر می‌خواهید توجه کودک را جلب کنید، حتماً از اسباب بازی های پلاستیکی شفاف با رنگ‌های شاد استفاده کنید. اسباب بازی برای سیسمونی باید رنگی باشد تا بتواند حواس کودک را تحریک و تقویت کند.

 امن:  نوزاد ممکن است اسباب بازی را به سمت دهانش ببرد، آن را پرتاب کند، به بدنش فشار دهد و… . پس مطمئن باشید اسباب بازی سیسمونی برای تمام اقدامات احتمالی نوزاد از امنیت کامل برخوردار است.

 تشویق کننده:  نوزاد برای شروع بازی به تشویق و تحریک احتیاج دارد. به همین دلیل اسباب بازی برای سیسمونی باید طوری طراحی شود که کودک را به چنگ زدن، پرت کردن، نگاه کردن و … تشویق کند.

لیست اسباب بازی سیسمونی پسر و دختر

1. جغجغه‌ نوزاد

جغجغه یکی از قدیمی‌ترین اسباب بازی های دنیاست که حواس نوزاد را به شکل شگفت‌انگیزی تقویت می‌کند. در قدیم جغجغه ها چوبی و ساده بودند. اما امروزه انواع مختلفی از جغجغه های موزیکال، جغجغه های دندونی و حیوانی شکل را می‌بینیم.

جغجغه دندونی چیست؟
جغجغه‌های دندونی یک وسیله دو کاره و مقرون به صرفه هستند که نوزاد علاوه‌بر بازی کردن با آن‌ها، می‌تواند قسمت پلاستیک نرمشان را به عنوان دندونی گاز بگیرد.

 

جغجغه نوزاد

 

طرح های مختلف جغجغه باعث شده همزمان به عنوان اسباب بازی پسرانه برای سیسمونی و اسباب بازی دخترانه برای سیسمونی قابل استفاده باشد. شما می‌توانید با تکان دادن جغجغه در اطراف سر نوزاد، قدرت تشخیص منبع صدا را در او تقویت کنید.

اگر جغجغه را بالای سر نوزاد تکان دهید، خواهید دید که دستش را برای گرفتن آن دراز می‌کند. ادراک شنیداری و مهارت‌های حرکتی نوزاد هنگام بازی با جغحغه رشد می‌کنند. بنابراین جغجغه را به عنوان اولین اسباب بازی برای سیسمونی پسر یا دخترتان انتخاب کنید.

 

2. پلی جیم

پلی جیم  یک اسباب بازی برای سیسمونی است که نوزاد می‌تواند به صورت خوابیده با آن‌ بازی کند. از آن جایی که نوزاد هنوز توانایی راه رفتن یا نشستن ندارد، برای سرگرم شدن به وسیله‌ای مانند پلی جیم نیاز دارد تا خوابیده بازی کند. اکثر پلی جیم ها دارای تشک مخصوص هستند که ابتدا باید نوزاد را روی آن‌ها قرار دهید.

بعضی از پلی جیم ها به شکل یک بارفیکس کوچک پر از آویز و بعضی دارای دکمه‌های موزیکال هستند. در مدل موزیکال پاهای کوچک نوزاد هنگام تکان خوردن به دکمه‌ها برخورد می‌کند و آهنگ تولید می‌شود. در واقع نوزاد با حرکت دادن پاهایش موسیقی می‌نوازد. نور، رنگ و صدای این اسباب بازی نوزادی پسرانه و دخترانه حواس کودک را شدیداً تحریک می‌کند.

اسباب بازی برای سیسمونی

در مدل پلی جیم آویز دار نوزاد سعی می‌کند به جغجغه‌هایی که بالای سرش وجود دارد چنگ بزند و آن‌ها را در دست بگیرد. پلی جیم می‌تواند به نوزاد کمک کند تا رشد بینایی و حرکتی سریع‌تری داشته باشد. اگر به دنبال اسباب بازی برای سیسمونی هستید که تمام نیازهای سرگرمی نوزادتان را به بهترین شکل برطرف کند، پلی جیم بهترین گزینه است.

‌خرید پلی جیم نوزاد

 

3. کتاب‌ پلاستیکی (کتاب حمام)

شاید با خودتان فکر کنید یک نوزاد چطور قرار است کتاب بخواند؟ اما بعد از شناخت کتاب حمام نظرتان عوض خواهد شد. کتاب حمام یک اسباب بازی برای سیسمونی پسر و دختر است که کاملاً از پلاستیک نرم ساخته شده است. دلیل نامگذاری این اسباب بازی نوزادی به کتاب حمام، آسیب‌‌ناپذیری آن در مقابل آب است. شما می‌توانید این کتاب‌ نرم و ضدآب را برای کودک به داخل حمام ببرید.

 

کتاب حمام برای نوزاد

در صفحات این کتاب جغجغه کار  گذاشته شده تا کودک تنها با فشار دادن آن سرگرم شود. بافت نرم پلاستیک برای نوزاد هیچ خطری نداشته و برایش جذاب است.

ترکیب رنگ‌های شاد و تصاویر آموزشی در طراحی کتاب به خوبی رعایت شده است. بنابراین کودک با ورق زدن کتاب و نگاه کردن به آن، به مرور چیزهای بیشتری یاد می‌گیرد. شاید نوزاد در ابتدا کتاب حمام را فقط به عنوان جسمی برای فشار دادن بشناسد، اما به مرور توجهش به تصاویر و نوشته‌ها جلب می‌شود.

 

مشاهده قیمت کتاب حمام در هایپرباکس

 

4. آویز تخت نوزاد

اگر به دنبال اسباب بازی برای سیسمونی هستید، آویز تخت نوزاد یک وسیله چندکاره است. اولین کاربرد آویز که همه با آن آشناییم، کمک به خوابیدن کودک و آرامش گرفتن اوست. اما کاربرد دیگر آویز تخت که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، بازی کردن‌ است.

یکی از اولین فعالیت‌های نوزاد، تلاش برای گرفتن اجسام است. از آن جایی که آویزهای عروسکی تخت همیشه بالای سر نوزاد آویزان هستند، تلاش می‌کند تا آن‌ها را با دست بگیرد.

 

اسباب بازی سیسمونی دختر

نوزاد حتی ممکن است تلاش کند با عروسک‌های آویز تختش حرف بزند و ارتباط برقرار کند. بسیاری از مادران ادعا می‌کنند اولین مکالمه فرزندشان با آویزهای عروسکی تختشان بوده است.

 اگر آویز تخت نوزاد موزیکال و متحرک باشد، کاربرد آن به عنوان اسباب بازی برای سیسمونی چندین برابر بیشتر می‌شود. زیرا نوزاد حتی از دیدن حرکت آویز تختش نیز لذت می‌برد و سرگرم می‌شود.

 

5. عروسک سیسمونی نوزاد

در نهایت اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که نوزاد با آن بازی کند، عروسک تقریباً بهترین و امن‌ترین گزینه است.

البته هنگام خرید عروسک سیسمونی نوزاد حتماً باید به چند نکته توجه کنید:

  • هیچ قسمت پلاستیکی یا دکمه‌ای در چشم‌ها یا سایر قسمت‌های بدن عروسک وجود نداشته باشد. عروسکی را انتخاب کنید که اعضای صورتش گلدوزی شده باشند.
  • پوست لطیف نوزاد حساس است و ممکن است سریعاً واکنش نشان دهد. بنابراین حتماً از عروسک‌های ضدحساسیت با پارچه نانو استفاده کنید.
  • مطمئن باشید که عروسک دارای هیچ قسمت جدا شونده‌ای مانند سر، دست، چشم و… نیست زیرا می‌تواند برای کودک خطر بلع داشته باشد.
  • عروسک برای سیسمونی  باید دارای سایز استاندارد باشد تا کودک بتواند آن را در دست گرفته یا در کنارش استراحت کند.

 

عروسک سیسمونی

 

نوزاد می‌تواند خیلی سریع به یک عروسک وابسته شود. این وابستگی نیز می‌تواند تا جایی شدید شود که کودک بدون عروسکش به خواب نرود. پس لازم است که از همان ابتدا هنگام خرید عروسک برای سیمسونی به نکات بالا توجه کنید.

 

خرید عروسک سیسمونی

خلاصه مطلب

اسباب بازی برای سیسمونی پسرانه یا دخترانه باید سبک‌وزن، قابل ضدعفونی، امن، تشویق‌کننده و دارای رنگ‌های شاد باشد. جغجغه اولین اسباب بازی برای سیسمونی است که کودک به آن احتیاج دارد تا تشخیص منبع صدا را یاد بگیرد. پلی جیم تخخصی ترین اسباب بازی نوزادی است که می‌تواند تمام حواس کودک را تقویت کند. کتاب کودک یا همان کتاب حمام به خاطر جنس پلاستیک نرم و صدای جغجغه‌ای، یک اسباب بازی سرگرم‌کننده برای نوزاد است. آویز تخت علاوه‌بر کمک به خواب نوزاد، می‌تواند او را سرگرم کند. نوزاد سعی می‌کند دستش را برای گرفتن آویز دراز کند یا برای ارتباط برقرار کردن با عروسک‌های آویز از خودش صدا دربیاورد. عروسک سیسمونی باید ضدحساسیت، سبک‌وزن و بدون قسمت‌های سخت و محکم در دوخت باشد.
0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا