نکات مهم در انتخاب پازل و معرفی بهترین پازل‌ها

معرفی چند پازل پر طرفدار و نکاتی درباره خرید پازل ها

آیا از به چالش کشیدن خود توسط بازی با یک پازل خوب لذت می‌برید؟ یا این کار را برای خلاق نگه داشتن ذهن خود انجام می‌دهید؟ یا شاید شما بچه‌هایی دارید که عاشق جدا کردن چیزها برای کشف نحوه کار آن‌ها هستند. دلیل شما برای دوست داشتن معماها و پازل‌ها هرچه باشد، مطمئناً می‌توانید با بازی با آن‌ها به لذت دلچسبی برسید. نکته‌ی مهم اینجاست که هنگام خرید پازل از یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و یا هرجا، برخی موارد وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم چند نکته‌ی مهم را آموزش دهیم و بهترین پازل‌ها را به شما معرفی کنیم.

چه نکاتی را برای خرید پازل باید در نظر بگیریم؟

اولین کار این است، تصویری را انتخاب کنید که از چیدن قطعات آن لذت خواهید برد. به این دلیل که ممکن است مدتی روی آن کار کنید و پس آن، پازل را قاب بگیرید و نگه دارید. بنابراین انتخات تصویر اصلی پازل بسیار مهم است.

دومین کار هم این است که مطمئن شوید از فروشگاه اسباب بازی پازل باکیفیت را خریداری می‌کنید. پازل‌های با کیفیت خوب به این معنی است که تصویر روی قطعات دانه‌دار نیست و از قسمت بالای آن جدا نمی‌شود. مقوای قطعات باید آنقدر مقاوم باشد که در کناره‌ها پاره نشود. بسیاری از کتاب فروشی‌ها، شهر کتاب‌ها، فروشگاه های اینترنتی خرید اسباب بازی و … مکان‌های قابل اعتمادی برای خرید یک پازل مناسب با علایق خریدار و همچنین با کیفیت هستند. نکات مهم دیگر عبارتند از:

۱- سن فرد و نوع پازل برای انتخاب از نظر درجه سختی و آسانی

دقت داشته باشید که برای چه کسی و در چه سنی قصد خرید پازل را دارید. به همین دلیل باید پازل را با توجه به درجه سختی و آسانی بازی با آن خریداری کنید. اگر برای کودکان زیر ۷ سال پازل می‌خرید، قاعدتا باید پازل‌های آسان و جذاب را بخرید. اگر می‌خواهید برای نوجوانان و یا بزرگسالان پازل انتخاب کنید، هرچه پیچیده‌تر و سخت‌تر باشد قطعا بهتر است.

۲- محدوده قیمتی که می‌خواهید در آن خرید کنید

با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید باید پازل را خریداری کنید. بسیاری از پازل‌های با کیفیت و پیچیده قیمت زیادی دارند. اگر تنها قصد سرگرم شدن دارید، می‌توانید پازل‌های آسان و ارزان‌تر را بخرید. در همه رنج قیمت به احتمال زیاد پازل با کیفیت پیدا می‌شود.

۳- خرید هدیه برای دیگران

بسیاری از ما دوست داریم هدایای جذابی را برای دیگران خریداری کنیم. پازل‌ها به دلیل تنوع طرح‌هایی که دارند می‌توانند انتخاب مناسبی برای هدیه باشند. نکته‌ی مهم این است که در نظر داشته باشید برای چه کسی پازل می‌خرید. اگر فردی است که علاقه‌ی بسیاری به جمع‌آوری پازل‌ها دارد، بنابراین باید طرح‌های خاص، ویژه و با کیفیتری بخرید. اگر هم برای کودکان هدیه می‌گیرید، به علایق آن‌ها به کارتون‌ها و عروسک‌هایی که دارند دقت کنید و طرح‌های اینشکلی بخرید.

معرفی بهترین پازل‌ها برای خرید

تعدادی بسیار زیادی پازل برای خرید موجود است. این کار بستگی به روش خاص شما در ساخت پازل دارد. اگر شما دوست دارید که یک پازل همیشه باز باشد و هر لحظه خواستید چند قطعه پازل را برداشته و در جای مناسب خود قرار دهید، بهتر است پازل‌های کمی پیچیده بخرید. بیشتر اوقات یک قطعه به قسمت بعدی منتهی می‌شود و شاید یک ساعت وقت فرد را بگیرد. انواع تخته‌های پازل برای هر موقعیت فردی وجود دارد. در ادامه چند نمونه برای انتخاب پازل را معرفی خواهیم کرد.

پازل ۱۵۰۰ قطعه‌ای پاریس

 

یکی از محبوب ترین پازل های موجود در بازار پازل ۱۵۰۰ قطعه ای پاریس است

 

تعداد قطعات این پازل 1500 است و محدوده سنی 12 سال را شامل می‌شود. جنس پازل مقوا است و از پر فروش ترین پازل‌ها در دنیا است. این پازل برای بزرگسالان از نظر محتوا و مواد با کیفیت عالی ساخته شده است و دارای اندازه کامل 31. 5 “x 23. 5” است.
سطح ضد تابش-پازل از یک مقوا منحصراً ضخیم و توسعه یافته با کاغذ خوب و با ساختار کتانی، برای ساخت یک تصویر پازل بدون تابش خیره کننده استفاده می‌کند و بهترین تجربه ممکن را به شما ارائه می دهد. پازل یک فعالیت سرگرم کننده است که به تنهایی یا به صورت گروهی انجام می‌شود و یک هدیه عالی برای همه سنین در روزهای تولد و تعطیلات است.

پازل ۱۰۰ قطعه‌ای با طرح کارتون

 

پازل های ۱۰۰ تکه ای کارتونی

 

اگر قصد خرید پازل برای کودکان را دارید، بهترین نوع آن پازل‌های کارتونی است. این پازل‌ها در جعبه‌های فلزی قرار گرفته‌اند و قطعات آن گم نمی‌شوند. بچه‌ها به دلیل علاقه به عروسک‌ها و کارتون و انیمیشن‌ها قطعا طرح‌هایی به این شکل را دوست دارند. بنابراین پیشنهاد ما این است پازل‌هایی با این طرح و همچنین ساده برای آن‌ها بخرید.

پازل ۱۰۰۰ قطعه‌ای دختری با گوشواره

 

پازلی با طرحی جذاب و آسان برای ساختن

 

این پازل نیز یکی از پر طرفدارترین پازل‌ها در فروشگاه‌ها است. اندازه پایان پازل 70*50 سانتی متر است. از مواد غیر سمی و سازگار با محیط زیست ساخته شده و بسیار ضخیم و محکم است. یک  سرگرمی عالی برای بازی در خانه هنگام استراحت. بازی با این پازل به توسعه هماهنگی چشم و دست، تمرکز، مهارت‌های حرکتی، حل مسئله، تشخیص شکل‌ها، حافظه و عزت نفس کمک می‌کند.

پازل ۱۰۰۰ قطعه‌ای لندن در روز برفی

 

پازل با طرح لندن زمستانی برای بزرگسالان و نوجوانان

 

این طرح نیز در ایران بسیار طرفدار دارد. رنگ‌های مختلف و همچنین تصویر زیبای لندن به فردی که پازل را می‌خواهد بسازد احساس خوشایندی می‌دهد. جنس پازل از مقوای سخت است و همچنین با همکاری دیگر بازیکن‌ها می‌توان همراه با بچه‌های بالای ۷ سال تصویر را تکمیل کرد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا