آموزش بازی عمو پولدار و قوانین و مقررات آن

آموزش و نحوه‌ی بازی عمو پولدار

بازی فکری عمو پولدار یک بازی مفرح و سرگرم کننده است که اغلب بچه‌ها و بزرگسالان به آن علاقه دارند. این بازی را می‌توان در دسته بازی‌های فکری و کارتی قرار داد. برای اینکه با قوانین و مقررات آن آشنا شوید در ادامه آموزش بازی عمو پولدار را توضیح خواهیم داد:

معرفی، قوانین و آموزش بازی عمو پولدار

این بازی کودکان را با مفاهیم ریاضی، اقتصادی، نحوه‌ی استفاده از پول و سرمایه‌گذاری آشنا می‌کند. بنابراین علاوه بر جنبه‌ی سرگرم کننده‌ی آن می‌توان از نظر یادگیری مهارت‌ها مهم دیگر از آن استفاده کرد. اگر اعضای خانواده و دوستان با بچه‌ها در این بازی همراهی کنند، قطعا تجربه‌ی جالب و متفاوتی خواهند داشت. تعداد بازیکنان عمو پولدار می‌تواند بین ۲ تا ۴ نفر باشد و برای کودکان بالای ۸ سال مناسب است.

اجزای تشکیل دهنده‌ی بازی عمو پولدار:

  1. یک صفحه بازی بزرگ
  2. ۱ عدد تاس
  3. ۱ کارت طلایی
  4. ۱۱۳ قطعه اسکناس
  5. ۱۷ عدد کارت شانس
  6. ۲۴ عدد کارت املاک و دارایی
  7. ۴ عدد چک پول
  8. ۴ عدد مهره

قوانین و مقررات بازی عمو پولدار

خرید خانه و سرمایه‌گذاری: در آغاز بازی پول‌های نقدی که وجود دارد باید میان بازیکنان تقسیم شود. سرمایه‌ای که از ابتدای بازی در اختیار دارید به شما کمک می‌کند هر خانه‌ای که مهره بر روی آن قرار گرفته را بتوانید خریداری کنید. اگر یکی دیگر از بازیکن‌ها بر روی خانه‌ی شما قرار بگیرد، باید به شما حریمه پرداخت کند. با چنین روشی می‌توانید سرمایه خود را بیشتر کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما هم بر روی خانه‌ی بازیکن رقیب قرار بگیرید باید جریمه پرداخت کنید.

نکته: تلاش کنید که زودتر از بقیه خانه‌ها را خریداری کنید که از پول جریمه، سرمایه‌ی بیشتری کسب کنید.

در آموزش بازی عمو پولدار و مقررات آن به یاد داشته باشید هر زمان که مهره‌ی شما روی خانه قرار بگیرد، می‌توانید از بانک آن را خریداری کنید. این خانه‌ها می‌توانند هتل، رستوران و … باشند.

خانه بانک بازی عمو پولدار: زمانی که مهره‌ی شما بر روی خانه‌ی بانک قرار بگیرید، باید دو راه انتخاب کنید. مسیر اول این است که یک برگه شانس بردارید و دستورات نوشته شده روی آن را انجام دهید. ممکن است این کارت، کارت طلایی باشد. در این صورت کارت طلایی را رایگان به دست خواهید آورد.

مسیر دوم این است که در بانک سپرده‌گذاری کنید. شما در این راه باید مبلغی را به عنوان هدیه به بانک بسپارید. این مبلغ هر چقدر می‌تواند باشد. این سرمایه در بانک می‌ماند تا مهره شما یک دور کامل از بازی را طی کند. در آن صورت می‌توانید سرمایه را از بانک بردارید.

بورس اوراق بهادار و نحوه‌ی استفاده از آن: در اینجا نحوه‌ی استفاده از کارت شانس به میان می‌آید. زمانی که بر روی خانه‌هایی با عنوان بورس اوراق بهادار قرار می‌گیرید، شما را صاحب یک کارت شانس می‌کنند. وقتی این کارت را برداشتید، باید به دستور نوشته شده بر روی آن عمل کنید. هر کارتی را به‌دست بیاورید، به نوعی در حین بازی یک سرمایه برای شما در نظر گرفته می‌شود. هر بازیکنی می‌تواند کارت‌ها یا املاک خود را به دیگر بازیکن‌ها بفروشند. این کارت‌ها می‌توانند هر قیمتی که شما در نظر می‌گیرید را داشته باشند.

نکته‌: می‌توانید از یک خانه علاوه بر مالکیت آن، چند کارت داشته باشید. در این صورت بازیکن حریف که بر روی آن خانه قرار می‌گیرد به شما بیشتر جریمه خواهد داد.

برنده‌ی بازی عمو پولدار

این بازی باید در یک ساعت تمام شود. هر فردی که بیشترین سرمایه را داشته باشد در نهایت پیروز بازی خواهد بود. نکته‌ی جالب اینجاست که اگر بازیکنی قبل از یک ساعت مبلغ صدهزار دلار را جمع‌آوری کرده باید، برنده بازی می‌شود. در آن صورت بازی به طور کل تمام می‌شود. تعداد دورهای بازی را پیش از شروع می‌توانید با بازیکن‌ها تعیین کنید. اگر پس از این دورها فردی بیشترین پول را داشته باشد، برنده خواهد شد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا