آشنایی با ۱۰ بازی جذاب و هیجان انگیز یک دقیقه ای

معرفی چند بازی یک دقیقه ای برای کودکان

بچه ها دوست دارند اوقات فراغت خود را در مدرسه یا در خانه با دوستان خود بازی کنند. با این حال، کودکان توانایی توجه کمی دارند و می‌توانند پس از مدتی علاقه‌ی خود را به بازی به سرعت از دست بدهند. خوشبختانه بازی های یک دقیقه ای بسیاری وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند به راحتی خانه خود از آن لذت ببرند. آن‌ها می‌توانند این بازی های کوتاه جالب را انجام دهند و برای مدت طولانی‌تری سرگرم بمانند. اگر می‌خواهید بدانید که این بازی‌ها شامل چه مواردی می‌شود در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی ۱۰ بازی جذاب و هیجان انگیز یک دقیقه ای

۱- باز کردن شکلات‌های رنگی

بازی یک دقیقه ای باز کردن شکلات برای کودکان

یک بازی ساده و راحت که در هر خانه‌ای امکان انجام آن وجود دارد. در ظرفی چند عدد شکلات با رنگ‌های متنوع بریزید و از کودک خود بخواهید در یک زمان مشخص به ترتیب رنگ‌ها این شکلات‌ها را باز کنند. می‌توانید به عنوان جایزه اگر تعداد کامل را باز کرد، به او شکلات مورد علاقه‌اش را بدهید. این بازی یک دقیقه‌ای سرعت و دقت را در بچه‌ها بالا می‌برد.

۲- بازی با استیکی نوت‌ها یا برچسب‌های رنگی

بازی کوتاه و آسان با برچسب های رنگی

یک بسته کاغذ یا برچسب رنگی خریداری کنید و بر روی آن با توجه به سن و دانش فرزند خود چندیدن اسامی مختلف بنویسید. این یک بازی گروهی است و اگر با افراد خانواده و دوستان انجام شود قطعا لذت بخش خواهد بود. پس از آنکه یک اسم را روی کاغذ نوشتید، آن را به پیشانی کودک بچسبانید. به او یک دقیقه فرصت دهید تا با حدس‌هایی که می‌زند، نام نوشته شده روی کاغذ را به درستی بگویید. با این بازی ساده، بچه‌ها می‌توانند ذهن خلاق و حافظه‌ی خود را تقویت کنند.

۳- نوشتن اسامی با ماکارونی

بازی یک دقیقه ای با ماکارونی برای کودکان

یکی دیگر از بازی های یک دقیقه ای که به راحتی می‌توان آن را در خانه انجام داد، استفاده از ماکارونی برای نوشتن اسامی است. اگر کودک شما سواد خواندن و نوشتن را دارد، می‌توانید یک بسته ماکارونی را باز کنید و از او بخواهید در یک دقیقه چند اسم را با این رشته‌ها بنویسد. یک بازی ساده و در عین حال جذاب برای بچه‌ها که می‌خواهند با وسایل مورد نیاز برای آشپزی هم آشنا شوند.

۴- قاشق و توپ پینگ پونگ

بازی با توپ پینگ پونگ و قاشق

در این بازی، بچه‌ها باید از قدرت دندان‌های خود استفاده کنند و نه دست‌ها تا توپ‌های پینگ پنگ را از یک ظرف به درون ظرفی دیگر منتقل کنند. آنچه شما نیاز دارید، دو ظرف بزرگ، یک قاشق پلاستیکی، 10-12 توپ پینگ پنگ است. برای این بازی تعداد بازیکنان می‌تواند 5-6 نفر باشد.

دو بشقاب یا ظرف را کنار هم قرار دهید و توپ‌های پینگ پنگ را درون آن‌ها بریزید. تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و یک قاشق پلاستیکی به کودک بدهید. کودک باید قاشق را در دهان خود نگه دارد، توپ پینگ پنگ را از بشقاب برداشته و به بشقاب بعدی منتقل کند. آن‌ها اصلاً نباید از دست خود استفاده کنند. بازیکنی که بیشترین تعداد توپ را در یک دقیقه ارسال کند برنده می‌شود.

۵- بازی با آبنبات و نی

بازی یک دقیقه ای آبنبات و نی

چند آبنبات رنگی، چند عدد نی و دو بشقاب را بردارید. داخل یکی از ظرف‌ها آبنبات‌ها را بریزید. به بچه‌ها بگویید تا یک دقیقه باید توسط نی‌ای که در دهانشان قرار می‌دهند، آبنبات را داخل ظرف دیگر بریزند. هر فردی که بیشترین آبنبات را به ظرف دیگر انتقال دهد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

۶- پرتاب حلقه

بازی پرتاب حلقه برای کودکان

از سال‌های پیش این بازی ساده در خانه و یا حیاط و پارک قابل اجرا بوده است. چند حلقه رنگی را انتخاب کنید. تعداد بازیکنان بهتر است بیش از ۶ نفر باشد که بازی جذابتر شود. بچه‌ها را به دو گروه جدا تقسیم کنید. دو مخروط یا هر چیزی که حلقه‌ها درون آن قرار بگیرند را روی زمین قرار دهید. از بچه‌ها در هر گروه بخواهید به ترتیب که در صف ایستاده‌اند، حلقه‌ها را درون آن مخروط بی‌اندازند. هر گروهی که بیشترین حلقه را انداخته باشد برنده است.

۷- فوت کردن توپ‌های پنبه‌ای

بازی یک دقیقه ای فوت کردن توپ پنبه ای

یکی دیگر از بازی های یک دقیقه ای ساخت توپ‌های پنبه‌ای است. شما می‌توانید پنبه‌ها را به شکل گرد در انواع مختلف بسازید. سپس روی یک سطح صاف مثلا میز، آن را در لبه‌ی میز قرار دهید. یک مسیر را تعیین کنید که کودک باید با فوت کردن این توپ‌ها را به مقصد برساند. در یک دقیقه هرچه تعداد توپ‌هایی که فوت می‌کند بیشتر شد، او برنده‌ی بازی خواهد شد.

۸- بازی پرش از مانع

بازی پرش از مانع

آنچه برای این بازی نیاز دارید چند بالش، یک لاستیک (در صورت دسترسی)، و غیره برای ایجاد یک دوره موانع و یک تایمر است. پیشنهاد می‌کنیم این بازی را در فضای باز و با تعداد بازیکنان 10-12 نفر انجام دهید.

با توجه به رده سنی بچه‌ها، یک دوره از موانع بسازید که به آسانی در یک دقیقه به پایان برسد. می‌توانید همزمان یک بازیکن داشته باشید یا از همه آن‌ها بخواهید که دوره موانع را به یکباره به پایان برسانند. اگر بازی خارج از منزل است، همه بازیکنان (در حالت ایده آل تا 10 نفر) می‌توانند همزمان بازی کنند. بچه‌ها باید از موانع عبور کرده و در عرض یک دقیقه به انتهای مانع دیگر برسند. هر فردی که تعداد بیشتری مانع را رد کند برنده است.

۹- بازی غذا دادن به دوست در یک دقیقه

بازی غذا دادن به دوست در یک دقیقه

در این بازی جالب و خنده‌دار آنچه شما نیاز دارید یک چشم بند، یک کاسه میوه له شده یا ماست یا سوپ یا هر غذایی است که آماده دارید. برای تنوع بیشتر اگر تعداد بازیکنان 8-10 نفر باشد بهتر است.

گروه را به دو دسته تقسیم کرده و به یکی از طرفین چشم ببندید. بگذارید بچه ها روبروی هم بنشینند. بسته به دستورالعمل‌هایی که از طرف مقابل دریافت می‌کنید، فردی که چشم بسته است باید سعی کند تا به دوست روبروی خود را از کاسه غذا بدهد. در پایان، احتمالا یکی از بچه‌ها غذا را کامل خورده یا صورتش پر از غذا شده است.

۱۰- بازی قرار دادن سیب‌ها بر روی هم در یک دقیقه

بازی قرار دادن سیب ها بر روی هم

آنچه شما نیاز دارید 10-15 سیب است. پیشنهاد می‌کنیم تعداد بازیکنان 5-8 نفر باشد تا هیجان بازی بیشتر شود. بازیکنان به نوبت هر تعداد سیب را در یک دقیقه روی هم می‌چیند. هر فردی که بدون خطا یا افتادن سیب تعداد بیشتری سیب را روی هم قرار دهد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا