ایده هایی ساده برای چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک

ایده های چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای والدین چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک است. بسیاری از بچه‌ها علاقه‌ی زیادی به جمع‌آوری اسباب بازی‌ها و پخش کردن آن‌ها در اطراف خود دارند. این بازیگوشی و بهم ریختگی ممکن است پدر و مادر را دچار مشکل کند. به همین دلیل باید به دنبال راه‌حلی بگردند تا عروسک‌ها و دیگر وسایل بازی را به شکلی مرتب و جذاب برای کودک بچینند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مرتب نگه داشتن اسباب بازی‌های کودکان، ایجاد یک سیستم سازمانی است که مورد توجه آن‌ها قرار بگیرد. در ادامه، ما بهترین ایده‌های چیدمان و نگه‌داری اسباب بازی را برای کودکان جمع آوری کرده‌ایم. بکار بردن این ایده‌ها و تکنیک‌ها هم اتاق کودک را زیبا و دلنشین می‌کنند و هم باعث می‌شود بچه‌های شما در واقع تمایل به تمیز کردن اتاق‌شان داشته باشند.

ایده‌هایی جذاب برای چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک

مواردی که در این مقاله می‌خوانید، علاوه بر ایده برای چیدمان اتاق کودک و نظم دهی به آن به شما کمک می‌کند تا مفهوم و تاثیر این نوع طراحی و قرار گرفتن عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها بر بچه‌ها را نیز آموزش ببینید.

 

۱- تعداد اسباب بازی‌ها را محدود کنید.

محدود کردن اسباب بازی ها در اتاق کودک

وقتی بچه‌ها در یک محیط بهم ریخته توسط تعداد زیادی اسباب بازی احاطه می‌شوند، تصمیم می‌گیرند فقط برای چند دقیقه با چیزی بازی کنند و آن را به طرف دیگر بیاندازند. به این دلیل که شلوغی بیش از حد اتاق با عروسک و اسباب بازی باعث می‌شود قدرت انتخاب را از دست بدهند.

بنابراین نه از بازی کردن لذت می‌برند و نه به طور کامل از آموزش و تاثیری که آن عروسک و یا اسباب بازی دارند بهره می‌برند. توصیه می‌کنیم که فقط تعداد کمی از هر نوع اسباب بازی را در اطراف اتاق بچینید. اجازه دهید که هر چند وقت یکبار با چند مدل از این اسباب بازی‌ها بازی کنند. چند پازل، چند بازی توپی، و یا چند لگو را جلوی چشم آن‌ها قرار دهید و آنچه را که نیازی به آن ندارند در کمد یا گوشه‌ای پنهان و یا هدیه دهید.

 

 

 

۲- برای اسباب بازی‌ها یک قفسه بسازید.

قفسه بندی اسباب بازی های اتاق کودکیک دیوار از اسباب بازی می‌تواند اتاق را بسیار مرتب کند و تغییر جدی در شکل آن دهد. اگر قفسه‌های خود را به اندازه‌ی اسباب بازی و عروسک‌ها بسازید، می‌توانید تمام اسباب بازی‌ها به طور منظم در آن بچینید. البته اگر آن‌ها را هم اندازه با قد کودک بسازید، او به راحتی این امکان را دارد که عروسک مورد نظر خودش را از این قفسه بردارد و با آن بازی کند.

همانطور که بچه‌های شما رشد می‌کنند و سن‌شان افزایش پیدا می‌کند، این فضا نیز می‌تواند با آنها رشد کند. پس از مدتی آن‌ها می‌توانند این سبدها را جایگزین کتاب کنند. در واقع مزیت این نوع چینش این است که تا سال‌ها قابلیت استفاده برای اتاق فرزند شما دارد.

 

 

 

 

۳- براساس شباهت، عروسک و اسباب بازی کنار هم بچینید.

دسته بندی عروسک ها بر اساس شباهتدر جعبه‌هایی رنگی و با با نام مشخص، آن دسته از اسباب بازی‌ها و یا عروسک‌هایی که شبیه به هم هستند را کنار یکدیگر بچینید. توجه کنید که هر چقدر در این نوع چینش به جزئیات دقت کنید، دسته‌بندی منظم‌تر و زیباتری خواهید داشت. کودکان علاقه دارند که از هر اسباب بازی چند مدل داشته باشند. برخی از آن‌ها فقط در رنگ و یا بافت ساخت ممکن است متفاوت باشند.

در این جعبه‌ها هرکدام که به نظرتان مناسبند در کنار هم قرار دهید. برای مثال اگر فرزند شما علاقه‌ی بسیاری به جمع‌آوری ماشین‌های اسباب بازی کوچک دارند اغلب پس از بازی آن‌ها را به اطراف اتاق خود می‌اندازند. این اتفاق باعث می‌شود که این ماشین‌های کوچک یا گم شوند و یا زیر دست و پا بیافتند. با چیدن آن‌ها در یک جعبه مشخص می‌توانید از بی‌نظمی آن‌ها جلوگیری کنید.

 

 

۴- از برچسب‌های عکس ساده استفاده کنید.

استفاده از برچسب عکس بر روی جعبه اسباب بازی هاعکس‌هایی که بر روی جعبه‌ها می‌زنید، برای راهنمایی کودکان که کدام اسباب را انتخاب کنند بسیار مفیدند. اگر کودک شما سن کمی داشته باشد، توانایی خواندن را نخواهد داشت. با چسباندن این برچسب‌ها که شکل عروسک و یا اسباب بازی داخل جعبه را دارند، به آن‌ها یاد می‌دهید که کدام اسباب بازی درون جعبه‌ است. او دیگر برای برداشتن آن و بازی کردن نیاز به کمک شما نخواهد داشت.

از طرفی طراحی این اشکال و عکس‌ها نیز می‌تواند جعبه‌ها را زیباتر کند. برای این کار هرچه خلاقیت بیشتری به خرج دهید، اتاقی منظم‌تر و جذابتری برای کودک خود طراحی خواهید کرد.

 

 

 

 

۵- یک نوع سبد پارچه‌ای دیواری طراحی کنید.

سبد پارچه‌ای اسباب بازی برای نظم دهیشاید این اطلاح کمی عجیب به نظر برسد. اما شما با استفاده از پارچه‌های توری و یا طرح‌دار می‌توانید نوعی سبد پارچه‌ای را به دیوار نصب کنید. در این فضای زیبا که تنها بر روی دیوار قرار می‌گیرد، می‌توانید عروسک‌های محبوب فرزند خود را قرار دهید. این یک نوع نظم‌دهنده و در عین حال فضایی است که از ریختن عروسک و اسباب بازی بر روی زمین جلوگیری می‌کند.

تهیه‌ی این پارچه کار سختی نیست. با هرچه که در اختیار دارید، یه سبد بسازید و آن را به دیوار نصب کنید. اگر می‌خواهید که فرزندتان خودش به آن دسترسی داشته باشد، آن را هم‌قد او به دیوار بزنید و از کودک خود بخواهید پس از آنکه با عروسک خود بازی کرد آن را در داخل سبد بگذارد.

 

 

 

سخن پایانی …

چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک نیاز به برنامه‌ریزی قبلی و یا هزینه‌ی زیاد ندارد. شما تنها با توجه به تعداد و انواع عروسک‌ها و هچنین علایق فرزند خود می‌توانید با بهره گرفتن از چنین ایده‌های ساده‌ای اتاقی زیبا و جذاب برای کودک خود طراحی کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا