معرفی بهترین بازی های کارتی مناسب کودکان و بزرگسالان

معرفی چند بازی پر طرفدار کارتی برای تمام سنین

بازی‌های کارتی برای کودکان نه تنها سرگرم کننده هستند، بلکه مهارت‌هایی مانند استراتژی، ارتباطات، ریاضیات و موارد دیگر را به آن‌ها آموزش می‌دهند. در حالی که بسیاری از ما بازی با انواع کارت را با استفاده از یک کارت ساده در دوران بچگی به یاد می‌آوریم، این مفاهیم اساسی به روش‌های هوشمندانه‌ای توسعه یافته‌اند تا بازی های فکری کارتی مناسب کودکان و بزرگسالان هیجان انگیزی تولید کنند که هر دوی آن‌ها از آن لذت ببرند.

بازی های کارتی که به خوبی طراحی شده‌اند، رقابت سالم و تعامل اجتماعی را تقویت می‌کند و برای هر یک از اعضای خانواده به همان اندازه لذت بخش است. در ادامه چند مورد از بهترین بازی‌های کارتی را معرفی خواهیم کرد.

معرفی ۶ بازی فکری کارتی مناسب برای کودکان و بزرگسالان

۱- بازی کارتی Code Names

بازی محبوب Codenames یک انتخاب عالی برای کودکان بزرگتر و نوجوانان است. گیم پلی بازی نسبتاً مختصر است و فقط حدود 15 دقیقه زمان می‌برد. تیم‌ها باید سعی کنند از مهارت‌های خود در زمینه استنباط و بازی کلمه برای شناسایی کلمه “جاسوسی” استفاده کنند. مانند بسیاری از بازی های کارتی برای کودکان، این بازی در واقع نسبتاً ساده است. اما، برای پیروز شدن، نام رمز نیاز به فکر و تمرکز زیادی دارد. این یک بازی عالی برای یک مهمانی یا یک دورهمی خانوادگی است.

بازی اسامی رمزها مناسب برای بزرگسالان و نوجوانان

۲- بازی کارتی راز جنگل

راز جنگل یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های کارتی و در عین حال جذاب‌ترین آن‌ها است. بسیاری از ما در کودکی و یا نوجوانی این بازی را با خانواده و دوستان خود انجام دادیم. هنوز هم پس از گذشت سال‌ها، راز جنگل را نسل‌های جدید هم بازی می‌کنند. این بازی به تقویت هوش، حافظه و سرعت فکر کردن بسیار کمک می‌کند. نحوه‌ی بازی اینگونه است که باید بر اساس تصویری که زیر درختان وجود دارد، گنجینه‌ها را به حاکم شهر برسانید تا برنده شوید.

بازی راز جنگل برای تمامی سنین مناسب و بسیار سرگرم کننده است.

۳- بازی فکر کاپوچین

یکی دیگر از بازی های فکری کارتی مناسب کودکان و بزرگسالان بازی کاپوچین است. این یک بازی ساده است که با ۴ نفر می‌توان آن را دور هم بازی کرد. بازی کاپوچین بر اساس کارت‌هایی است که روی آن‌ها دستور قرار دادن چند لیوان رنگی وجود دارد. زنگ را در وسط میز قرار می‌دهیم و کارت‌ها را میان افراد تقسیم می‌کنیم. هر کسی که در سریع‌ترین زمان ممکن لیوان‌ها دقیقا بر اساس رنگ‌های کارت روی هم قرار دهد، برنده می‌شود. این بازی برای کودکان و نوجوانان بسیار سرگرم کننده است و در عین حال سرعت و دقت آن‌ها بهبود می‌بخشد.

بازی کارتی و فکری کاپوچین به افزایش سرعت و دقت بازیکنان کمک می کند.ن ک

۴- بازی فکری و کارتی دژ

اگر به بازی‌های استراتژیک و فکری علاقه داشته باشید، بازی دژ را می‌توانید با خانواده و دوستان خود بازی کنید. در اول بازی به هر یک از بازیکنان نقش‌هایی می‌دهند. بر اساس این نقش‌ها، بازیکنان باید شهری که قصد ساختن‌شان را دارند را در قلمرو پادشاهی بسازند و بیشترین امتیاز را بی‌آورند. برنده‌ی بازی بازیکنی است که بیشترین ثروت را داشته باشد. این بازی به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارد. به همین دلیل نوجوانان و یا بزرگسالان بیشتر مشتاق این بازی هستند.

بازی فکری دژ به دلیل پیچیدگی برخی از مراحل برای بزرگسالان مناسب است.

۵- بازی کارتی Uno

بازی کلاسیک Uno Card به دلیل طراحی هیجان انگیزی که دارد برای کودکان و بزرگسالان سرگرم کننده و آسان است. این بازی نسل‌ها مورد علاقه‌ی مردم بوده است. بازی کارتی Uno شامل تطبیق رنگ‌ها و اعداد با کارت نشان داده شده در بالای دسته‌ی کارت‌ها است. بازی در عین سادگی، استراتژی خاصی دارد که به همین دلیل به کودکان بالای ۷ سال این بازی توصیه می‌شود.

بازی کارتی انو که برای کودکان بالای ۷ سال طراحی شده و شامل تطبیق رنگ ها می شود.

۶- بازی فکری زیرخاکی

یکی از بازی‌هایی که در ایران با استقبال زیادی روبرو شده است، بازی کارتی و فکری زیر خاکی است. دلیل محبوبیت این بازی شاید ساده و سریع بودن آن است. بازی زیر خاکی درباره‌ی بازیکنانی است که باید عتیقه‌ها و اشیاء زیرخاکی را جمع کنند. هر بازیکنی که کارت تکراری رو کند، نوبتش تمام خواهد شد. هر فردی که جرات کند و کارت بیشتری بکشد، برنده خواهد بود. زمان هر دور از این بازی ۱۵ دقیقه است و ۲-۴ نفر از افراد خانواده می‌توانند با هم آن را بازی کنند.

 

در بازی فکری زیرخاکی سرعت بالایی دارد و بزرگسالان نیز با کودکان می توانند آن را بازی کنند.

 

بازی های فکری و کارتی در عین سادگی می‌توانند بسیاری از مهارت‌های مهم زندگی، فکری و حتی تربیتی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند. بسیاری از بزرگسالان نیز تمایل زیادی دارند تا همراه با فرزندان خود این بازی‌ها را در محیط خانه بازی کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا بازی فکری کارتی خریداری کنید که هم کودکان بتوانند با آن بازی کنند و هم خود شما.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا