معرفی برترین شرکت های تولید اسباب بازی در جهان

معرفی برترین شرکت های تولید اسباب بازی در جهان

هر کدام از اسباب بازی‌های با کیفیتی که برای کودکان تولید می‌شود، ساخته‌ی یک شرکت معتبر در جهان هستند. از لگوها گرفته تا ماشین‌ های کنترلی و بورد گیم‌های معروف تمام آن‌ها با طراحی متخصصان در این زمینه  تولید و به فروش می‌رسند. در این مقاله می‌خواهیم برخی از برترین شرکت های تولید اسباب بازی در جهان را به شما معرفی کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

مهم‌ترین شرکت های تولید اسباب بازی در جهان

۱- شرکت لگو

معرفی شرکت لگو | شرکت ساخت اسباب بازی

لگو فقط یک اسباب بازی نیست. لگو امکانی است که می‌تواند تخیل را گسترش دهد. این قطعات سال‌هاست که به فروش می‌رسد و هیچ نشانی از تسلیم شدن در بازار اسباب بازی ندارد. بازی با این لگوها از بازی با گوشی و یا پلی‌استیشن برای کودکان مفیدتر است. بچه‌ها و حتی بزرگترها دوست دارن جعبه بازی لگو را بیرون بریزند و هر‌آنچه در ذهن‌شان دارند را بسازند. برای ساخت لگو نیازی به داشتن استعداد خاصی نیست. کاری است که همه می‌توانند انجام دهند و نتیجه‌ی آن را به سرعت ببینند.

لگو اسباب بازی‌ای است که به دلیل خلاقیت و مفید بودن در بسیاری از زمینه‌ها بسیاری از نسل‌ها با آن بازی کرده‌اند. گروه LEGO یک شرکت خصوصی است که در Billund ، دانمارک مستقر است. این شرکت هنوز متعلق به خانواده کرک کریستینسن است که آن را در سال 1932 تأسیس کرد. لگو بهترین خدمات مشتری را در حد و اندازه یک شرکت جهانی دارد.  با اینکه آن‌ها فقط یک محصول یعنی قطعه لگو را تولید می‌کنند اما دومین تولید کننده اسباب بازی در جهان هستند. لگو جذابیت جهانی دارد و بهترین هدیه برای کوچک و بزرگ است. کیفیت آن هنوز بی نظیر است و طراحان این شرکت به‌شدت حرفه‌ای و از مهارت بی‌نظیری برخوردارند.

۲- شرکت Mattel

شرکت ماتل سازنده اسباب بازی باربی

Mattel شرکتی است که اکشن فیگورهای معروف WWE را تولید کرد. ماتل عروسک‌های باربی را که کودکان به آن علاقه‌مندند و هر روز با آن‌ها بازی می‌کند را می‌سازد. کیفیت و جنس باربی‌ها آنقدر بالاست که تا سال‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.  Mattel یکشرکت های تولید اسباب بازی در جهان و چند ملیتی آمریکایی است که در سال ۱۹۴۵ با دفتر مرکزی در ال سگوندو، کالیفرنیا تاسیس شد. محصولات و مارک‌های تولید شده شامل Fisher-Price ،Barbie ،Monster High ،Ever After High ،Polly Pocket ،Enchantimals ،Hot Wheels ،Matchbox ،American Girl و Thomas & Friends است. در اوایل دهه ۱۹۸۰، ماتل سیستم‌های بازی ویدیویی را با مارک‌های خاص خود و تحت لیسانس نینتندو تولید کرد.

۳- شرکت Hasbro

شرکت هاسبرو که اسباب بازی آقای سیب‌زمینی را ساخته است

Hasbro یکی ازمهم‌ترین خریداران کمپانی‌های اسباب بازی دنیاست. هازبر مالک علائم تجاری و محصولات کنر، برادران پارکر و میلتون بردلی است. این شرکت از آگوست سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰٪ سهام آن توسط موسسات مالی بزرگ در اختیار داشت.

از جمله محصولات آن می‌توان به پاور رنجرز، روم شوالیه فضایی، میکرونات، م.ا.اس.ک، مونوپولی، فاربی، بازی ریسک، سرنخ، پونی کوچک من و آقای سیب‌زمینی اشاره کرد. برند Hasbro همچنین برای تبلیغ محصولات خود برنامه‌های تلویزیونی مانند Family Game Night در شبکه Discovery Family را ساخت. از سال ۲۰۱۹، این شرکت همچنین مادر اصلی رسانه‌های جمعی و شرکت سرگرمی Entertainment One است.

۴- شرکت Playmobil

اسباب بازی های شرکت پلی موبیل

ساخت جالب‌ترین شخصیت‌ها و داستان‌های ماجراجویی‌هایی با این شرکت است. خرید چنین عروسک‌هایی برای بچه‌ها ۳ ساله بسیار مناسب است. دختران و پسران کوچک به این نوع اسباب بازی‌های علاقه‌ی زیادی دارند. شرکت پلی موبیل اکثر شخصیت‌ها و رویدادهایی که جنبه‌ی سرگرمی و آموزش دارند از پلیس و آشپز گرفته تا دانش‌آموزها و حیوانات و ابزار و وسایل مختلف زندگی را برای بچه‌ها طراحی کرده است. بعضی از این اسباب بازی‌ها از راه دور کنترل می‌شوند.

۵- شرکت Nintendo

شرکت نیتندو تولید کننده اسباب بازی ماریو

تاریخچه نینتندو به سال ۱۸۸۹ برمی‌گردد. نینتندو یکی از شرکت های تولید اسباب بازی در جهان و یک مجموعه‌ی آموزشی و الکترونیکی مصرفی چندملیتی ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در کیوتو ژاپن قرار دارد. سرانجام این شرکت یکی از برجسته‌ترین چهره های صنعت بازی‌های ویدیویی امروز شد که از نظر درآمد بزرگترین شرکت بازی‌های ویدیویی جهان به حساب می‌آید. بازی ماریو گه یکی از معروف‌ترین بازی‌های ویدیویی دنیاست ساخته این شرکت بوده است.

۶- شرکت باربی Barbie

کمپانی عروسک سازی باربی

باربی می گوید عروسک‌ها نیز می توانند جنبه‌ی مد داشته باشند. اگر مردم هر از گاهی تغییر مد می‌دهند، چرا عروسک‌ها تغییر نکنند؟ باربی یک سبک عروسکی مد روز بسیار محبوب و مشهور است که توسط Mattel Inc – شرکت اسباب بازی غول پیکر آمریکایی تولید می‌شود. از زمان راه اندازی آن در سال ۱۹۵۹، باربی همچنان یک محصول شاخص و ممتاز بود.

ماتل به دلیل محبوبیت و عشق خود توانسته بیش از یک میلیارد عروسک شیک باربی به فروش برساند. محبوبیت محصولات منجر به استفاده صنایع، پوشاک و سایر لوازم جانبی برای استفاده از عروسک های باربی به عنوان تبلیغات فروش شد و واقعاً برای برخی از برندها معجزه کرده است. از طرفی ساخت عروسک‌هایی مربوط به مشاغل مختلف و انگیزشی با استقبال فرآوانی از سوی پدرومادرها و کودکان مواجه شد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا