عروسک پولیشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

عروسک پولیشی چیست و چرا کودکان به آن‌ها علاقه مندند؟

عروسک پولیشی چیست؟

عروسک پولیشی به عروسک‌هایی گفته می‌شود که ساختاری نرم و انعطاف‌پذیر دارند. دوخت و جنس پارچه‌ی آن‌ها از الیافی تشکیل شده که مناسب برای بچه‌هاست. این عروسک‌ ها را با الیاف ضد حساسیت و نرم و پارچه‌های کتان و پنبه‌ای پر می‌کنند.

عروسک‌های پولیشی عمدتاً به دلیل نرمی، انعطاف پذیری و شباهت آن‌ها به حیوانات یا شخصیت‌های خیالی از سایر اسباب بازی‌ها متفاوتند. این دسته از عروسک‌ها معمولاً به شکل حیوانات به‌خصوص خرس‌ها، حیوانات خانگی، پستانداران مانند گربه‌ها و سگ‌ها و حیوانات بسیار شناخته شده‌ای مانند گورخر، ببر، پانداها، مارمولک‌ها و فیل‌ها ساخته می‌شوند. بسیاری از شخصیت‌های خیالی مانند حیواناتی که در فیلم‌ها، کارتون‌ها و کتاب‌ها وجود دارند نیز در نسخه‌های مختلف عروسک پولیشی طراحی می‌شوند.

عروسک‌های پولیشی جزئی از لوازم اصلی اتاق خواب هر کودک‌ هستند. در حقیقت، اگر کودک فقط یک اسباب بازی در اطرافش داشته باشد، احتمالاً آن یک عروسک پولیشی است. از ببر گرفته تا پنگوئن، سگ، فیل، عروسک هایی با این جنس در هر شکل و اندازه‌ای متناسب با هر سلیقه‌ای در بازار وجود دارند. حتی در دوره‌ای که مجموعه‌های فانتزی LEGO و اسباب بازی‌های الکترونیکی پر زرق و برق با استقبال زیادی مواجه شده‌اند، عروسک‌های پولیشی هنوز جذابیت خود را برای بچه‌های حفظ کرده‌اند.

چرا کودکان عروسک‌های پولیشی را دوست دارند؟

مزایا و ویژگی های عروسک های پولیشی و نرم

 

۱. به رشد ذهنی و اجتماعی کمک می‌کنند.

بچه‌ها گاهی نیاز دارند که نقش بزرگسالان را بازی کنند. عروسک‌های پولیشی، کودک را وادار می‌کنند که مانند پدر و مادر مراقبت آن‌ها باشند. این عروسک‌ها کوچک، سبک، انسان‌نما و کاملاً سازگار با روحیه کودکان هستند. این نوع بازی باعث می‌شود کودکان احساس توانایی و کنترل داشته باشند. برخی از کارشناسان رشد کودک معتقدند که چنین بازی‌های تخیلی برای رشد ذهنی و اجتماعی آن‌ها بسیار مهم است.

۲. عروسک‌های پولیشی همیشه لبخند می‌زنند.

این عروسک‌ها همراه همیشگی بچه‌ها هستند. مهم نیست که چند بار آن‌ها را زمین می‌اندازند، می‌نشینند یا تنها می‌مانند، آن‌ها همیشه با لبخندهای دلنشین و اطمینان بخش به صاحبان خود سلام می‌کنند. این چهره‌های مبهم و شاد، بدون توجه به آنچه در زندگی کودک اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود که دنیا بهتر به نظر برسد. مادر، پدر یا معلم ممکن است از کودک ناامید شوند، اما عروسک پولیشی کودک هرگز ناامید نمی‌شود.

۳. به راحتی در آغوش جای می‌گیرند.

در مواقع مختلفی هیچ چیز مانند آغوش گرم و نرم یک عروسک برای کودک مهم‌تر نیست. آن‌ها گهگاهی مانند خواهر و یا برادر برای بچه‌ها می‌مانند. از طرف دیگر، در آغوش گرفتن یک ربات اسباب بازی یا یک عروسک باربی، به آن نرمی و راحتی این عروسک‌ها برای بچه‌ها نیست.

۴. تمیز کردن این عروسک‌ها آسان است.

برای کودک ، هیچ چیز آسان‌تر از جمع کردن عروسک پولیشی بعد از زمان بازی نیست. فرم بدن بیش از حد پر شده آن‌ها برای دست‌های کوچک بچه‌ها مناسب است. کنار گذاشتن آن‌ها اغلب به معنای پرتاب کردن‌شان روی تخت کودک است. هنگامی که عروسک به تمیزکاری احتیاج پیدا کند، به راحتی با ماشین لباسشویی و یا دست می‌توان آن را شست و شو داد.

۵. عروسک پولیشی حس اعتماد به کودک می‌دهد.

اسباب بازی‌های پولیشی خم نمی‌شوند، نمی‌شکند یا فرورفتگی ندارند. آن ها صفحه‌های ترک خورده، باتری‌های تمام شده یا قطعاتی که از بین می‌روند ندارند. کودک می‌تواند عروسک پارچه‌ای را در هر زمان بدون سر و صدا و هیاهو به دست بگیرد یا بر روی زمین بیندازد. آن‌ها برای به همراه بردن در هر نوع سفری بسیار مناسب هستند. اگر این عروسک‌ها به طور ناگهانی پاره شوند، می‌توان آن را با سوزن، مقداری نخ و کمی کرک اضافی ترمیم کرد. همچنین آن‌ها همیشه با لبخندهای بخشنده و دوام چند ساله‌ای که دارند واقعاً دوستان بسیار خوبی برای کودکان هستند.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا