آموزش ریاضی به کودکان با اسباب بازی

اسباب بازی آموزش ریاضی به کودکان

بعضی از کودکان از طریق بازی توانایی یادگیری بهتری دارند. همچنین در موضوعات آموزشی مانند ریاضی که ممکن است برای آن‌ها جذاب نباشد، این روش می‌تواند انگیزه آموزش را در آن‌ها بالا ببرد. آموزش ریاضی به کودکان با اسباب بازی از سنین پیش دبستانی امکان‌پذیر است. بنابراین توصیه می‌شود که بچه‌ها را به بازی با اسباب بازی هایی که مهارت‌های شناختی، ادراکی، عملکرد حرکتی و پایه و اساس ریاضیات را در آن‌ها تقویت می‌کند، ترغیب کنید.

در هنگام انتخاب اسباب بازی برای کودکان همیشه باید به هدفی که به دنبالش هستید توجه باشید. یادگیری وقتی تاثیرگذار می‌شود که بتوانیم از روند کار لذت ببریم. همین مورد در مورد بچه‌ها نیز صدق می‌کند. اگر شما اسباب بازی های مناسبی برای فرزندتان خریداری کنید، قطعا آن‌ها علاقه‌ی بیشتری به علوم و ریاضی پیدا خواهند کرد.

در ادامه ما ۵ اسباب بازی برتر ریاضی و شمارش برای کودکان را معرفی خواهیم کرد:

۱- مجموعه لگوهای قطاری

آموزش ریاضی به کودکان از طریق ریاضی

مجموعه قطار لگو یک اسباب بازی بسیار جالب برای بچه‌ها است. این لگوها به آن‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند چگونه تعداد اجزای قطار را از ۰ تا ۹ شماره گذاری کنند. . از یک لوکوموتیو قابل ساخت، چند واگن به همراه بلوک‌های تزئین شده به شماره ۰ تا ۹ تشکیل شده است. ست این اسباب بازی با کیفیت بالایی طراحی شده است. رنگ‌ها و اشکالی که بر روی لگوها وجود دارد می‌تواند کودکان را بازی و همزمان آموزش ریاضی از طریق آن جذب کند.

۲- مکعب‌های رنگارنگ مخصوص یادگیری ریاضی

مکعب های رنگارنگ برای یادگیری ریاضی کودکان

این مجموعه از ۱۰۰ مکعب رنگارنگ است که می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و اشکال مختلفی را تشکیل دهند. پیشنهاد می‌شود که برایانتخاب اسباب بازی آموزش ریاضی به کودکان از روش‌های خلاقانه مانند این نوع مکعب‌ها استفاده کنید.

مکعب‌ها برای آموزش مهارت‌های ریاضی اولیه بسیار کارایی دارند. آن‌ها در ۱۰ رنگ برای مرتب سازی طراحی شده‌اند و  از هر طرف به هم وصل می‌شوند. بنابراین یک کودک می‌تواند بلوک‌های سه بعدی بسازد و آن‌ها را به به هر شکلی که دوست دارد به یکدیگر متصل کند. هر مکعب برشی به شکل شش ضلعی، پنج ضلعی، مثلث، دایره یا مربع دارد. این کار چند منظوره است و به کودک در درک بصری کمک می‌کند.

۳- مجموعه اسباب بازی‌های اندازه‌گیری

وسایل اندازه گیری برای آموزش ریاضی کودکان

این مجموعه شامل قطعات مربوط به اندازه‌گیری مایعات و جامدات، لیوان و ترازو است. دستورالعمل‌های گام به گامی که بر روی کارت‌های راهنما درج شده کودک را راهنمایی می‌کند تا از ‌آن‌ها به آسانی استفاده کنند. سن توصیه شده برای این مجموعه اسباب بازی ۳ سال به بالا است.

این قطعات از کیفیت و خطوطی برخوردار هستند تا بچه‌ها بتوانند به راحتی با دستان کوچک‌شان آن‌ها را بگیرند. مجموعه رنگارنگ اندازه‌گیری یک روش جالب برای معرفی مفهوم اندازه گیری و کمیت به یک کودک محسوب می‌شوند. آن‌ها به بچه‌ها کمک می‌کنند تا اندازه گیری را یاد بگیرند. کودک می‌تواند هرچه را که دوست دارد و قابل اندازه‌گیری است را با این وسایل امتحان کند.

۴- اسباب بازی صندوق فروشگاهی

اسباب بازی محاسبه و صندوق پول برای یادگیری ریاضی

این اسباب بازی که در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد، برای آموزش شمارش اسکناس و سکه‌ها به بچه‌ها طراحی شده است. اندازه دکمه‌ها بزرگ است، به طوری که کودکان می‌توانند به راحتی با دستان کوچک خود آن‌ها را فشار دهند.

از محاسبه مبلغ معامله و گذاشتن پول نقد در کشو تا گفتگو با مشتری در رستوران یا خرید (در نقش مشتری و فروشنده) چیزهای زیادی وجود دارد که کودک می‌تواند یاد بگیرد. صندوق پول مهارت‌های شمارش، عملکرد شناختی، رشد حرکتی و تعامل اجتماعی را توقیت می‌کند. صندوق پول با باز شدن کارت صدای بوق ایجاد می‌کند.

۵- اسباب بازی چوب خط آموزش ریاضی

اسباب بازی چوب خط ریاضی

 

چوب خط یکی از ساده ترین اسباب بازی ها برای آموزش ریاضی به کودکان است. این ابزار که شامل تعداد زیادی چوب‌ خط پلاستیکی است که با روشی آسان می‌توان آن را به کودک یاد داد. چهار چوب را در کنار هم می‌چینیم و برای پنجمی یکی از چوب‌ها را بر روی آن دسته‌ی چهارتایی قرار می‌دهیم. شمارش را از طریق چوب خط به کودکان بالای دو تا سه سال می‌توان آموزش داد.

خرید اسباب بازی آموزش ریاضی به کودکان

برای خرید این نوع اسباب بازی ها حتما راهنمای آن‌ها را مطالعه کنید. دقت کنید که برای چه مقطع سنی قصد تهیه اسباب بازی آموزش ریاضی را دارید. همچنین علاقه‌ی کودک شما به مدل و طراحی اسباب بازی برای انگیزه گرفتن به یادگیری بسیار اهمیت دارد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا