بهترین اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت در کودکان

اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت در کودکان

قدرت تخیل و خلاقیت در هنگام بازی یکی از مولفه‌های مهم رشد کودک به‌حساب می‌آید. بنابراین، یافتن فعالیت‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز می‌تواند کمک بزرگی به پرورش ذهنی او کند. به همان اندازه که بازی کردن با اسباب بازی برای بچه‌ها ضروری است، بسیار مهم است که به آن‌ها اجازه دهید در هنگام بازی آزادانه هر اقدامی که می‌خواهند را انجام دهند. این کار حس آزادی، اشتیاق و در نتیجه موفقیت را برای آن‌ها در بازی به همراه می‌آورد. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت در کودکان می‌پردازیم. تهیه این ابزار برای رشد فکری کودکان در سنین پایین بسیار اهمیت دارد:

معرفی سرگرم‌کننده‌ترین اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت در کودکان

با پیشرفت روز‌به‌روز فناوری، اسباب بازی‌های کودکان نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند. وقتی اطمینان پیدا می‌کنیم که کودکان اصول لازم را برای رویارویی با دنیا و جامعه بدست می‌آورند که بازی‌های آموزشی به گزینه‌های مطمئنی تبدیل شده‌ باشند. و به آنها کمک می‌کند مشکلات را سریع‌تر حل کنند، مهارت‌های ادارکی خود را بهبود بخشند و در عین حال عملکرد مغز را نیز افزایش دهند.

نیازی نیست که برای آموزش کودکان از اسباب بازی‌های گران‌قیمت و عجیب استفاده کنیم. در این مقاله درمورد مواردی صحبت می‌کنیم که فضای ذهن کودکان را برای کشف خلاقیت باز می‌کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا تخیل و توانایی‌های خود را کشف کنند.

۱- پازل‌ها

پازل‌ها به کودک شما توانایی می‌دهد تا با سرعت خودش آن را کامل کند. برای مثال در هنگام بازی ممکن است شما نکته‌ای در مورد صاف بودن قطعات به آن‌ها بگویید. اما بهتر است که اجازه دهید کودک در حین چیدن قطعات این موضوع را متوجه شود. بگذارید او استراتژی‌های مربوط به خودش را داشته باشد.

۲- توپ‌های بازی

توپ‌ها هنوز هم یکی از ساده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش‌ها برای بازی هستند. غلت دادن توپ، ضربه زدن به آن، پرتاب کردن و لگد زدن از جمله راه‌های بی‌شماری است که برای بازی با توپ وجود دارد. کودک می‌تواند با بردن توپ‌ها به حیاط و یا در فضای باز خانه ساعت‌ها با آن بازی‌های مختلفی را انجام دهند.

لگوها از مهم ترین اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت کودکان هستند.

۳- لگوها

به کودک خود کمک کنید ایده‌های خلاقانه خود را بیشتر کند! بازی با لگو به آن‌ها امکان می‌دهد اتفاقی الهام بخش خلق کنند و جهانی سرگرم کننده برای خود بسازند.  لگو ها از مهم‌ترین اسباب بازی ها برای افزایش خلاقیت در کودکان هستند. در این دنیایی که تخیل آن‌ها محدود است، بچه‌ها می‌توانند بدون هیچ محدودیتی هر آنچه را که می‌خواهند بسازند.

۴- مگنت‌های آهن‌ربایی

این کاشی‌های مغناطیسی به بچه‌ها کمک می‌کند تا اشکال سه بعدی خلاقانه‌ای را مطابق میل خود طراحی کنند. چگونگی اتصال مگنت‌های آهن‌ربایی به روش‌های مختلف باعث ایجاد انگیزه در کودکان می‌شود تا اشکال ساختمانی شخصی خود را بسازند.

۵- لوازم خانگی اسباب بازی

نسل‌های مختلف با اسباب بازی‌هایی که از لوازم خانگی مانند وسایل آشپزخانه و میز و صندلی تشکیل شده‌اند بازی کرده‌اند. یکی از ساده‌ترین اسباب بازی‌هایی به خلاقیت کودکان و آموزش مهات‌های اولیه شناختی کمک می‌کند، همین لوازم خانگی پلاستیکی هستند. بچه‌ها در سنین زیر ۷ سال می‌توانند با ساخت خانه‌ای تخیلی و طراحی آن توسط اسباب بازی لوازم خانگی یاد بگیرند که هرکدام از این ابزار چه کاربردی در زندگی دارند.

۶- ابزار نوشتن، طراحی و نقاشی

ابزار نوشتن و نقاشی مانند گچ و مداد رنگی به کودک شما اجازه می‌دهد تا خلاقیت خود را از طریق هنر بیان کند. استفاده از مداد رنگی یا ماژیک‌های رنگارنگ در اندازه‌های مختلف می‌تواند برای نقاشی کشیدن الهام بخش باشد. حتی کودکانی که سواد نوشتن ندارد می‌توانند با با خط خطی و کشیدن اشکال مختلف، آنچه در ذهن‌شان وجود دارد را پدر و مادر خود نمایش دهند.

بازی های ساده برای افزایش خلاقیت

گاهی لازم نیست که برای تقویت چنین مهارت مهمی اسباب بازی‌های گران‌قیمت خریداری کنید. برای بچه‌ها آنچه اهمیت دارد سرگرم شدن با وسایل و روش‌هایی است که ذهن‌شان را هنگام بازی درگیر کند. خمیر بازی، آشپزی با والدین و بازی با ماشین‌ها و یا عروسک‌های کوچک نیز می‌تواند به ایده‌پردازی بچه‌ها و ساخت روش‌های خلاقانه برای سرگرم شدن کمک کند.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا