تاریخچه اسباب بازی لگو ؛ حقایق جذاب بازی لگو

تاریخچه اسباب بازی لگو

لگو یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اسباب بازی‌ها در طول تاریخ است. این اسباب بازی در همه دنیا نامی شناخته شده به حساب می‌آید. لگو برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی سرگرم کننده و سابقه‌ی باورنکردنی بیش از ۸۰ سال دارد. لگو آجر کوچک رنگارنگی بود که برای دستیابی به سلطه بر جهان تا سال ۱۹۴۹ راه‌اندازی نشد و تقریباً ده سال بعد، در سال ۱۹۵۸ به دنیا معرفی شد. دامنه پیشرفت آن در دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و بعد از آن به طور مداوم رشد کرده تا نسل جدید فرصتی برای لذت بردن از این اسباب بازی خلاق و بازیگوش داشته باشد. تاریخچه اسباب بازی لگو شامل اتفاقات و حقایق جالبی است که شاید از آنها اطلاع نداشته باشید.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که امروزه لگو بسیار محبوب‌تر شده است این است که آن‌ها برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان جذابند. بازی بزرگسالان با این قطعات در حال حاضر بسیار معمول شده است. به‌علاوه، برخی از مجموعه‌های لگو برای خرید برای بچه‌ها بسیار گران هستند و در واقع برای بزرگسالان مناسبند. به خصوص از آنجا که لگو سابقه طراحی مجموعه‌های مبتنی بر ساختارهای زندگی واقعی و حتی وقایع تاریخی را دارد.

تاریخچه اسباب بازی لگو | شرکت و گروه ساخت‌وساز

گروه ساخت و ساز لگو به عنوان یک شرکت کوچک متعلق به اوله کرک کریستینسن از سال ۱۹۳۲ با ساخت اسباب‌بازی‌های چوبی کار خود را آغاز کرد. در ابتدا، او فقط اسباب بازی‌های چوبی می‌ساخت و در فکر ساخت آن‌ها با جنس پلاستیک نبود. اما بعدها، تا سال ۱۹۴۷، این شرکت تولید اسباب بازی‌های پلاستیکی را هم شروع کرد. دو سال بعد شرکت تصمیم به ساخت قطعات بهم پیوسته گرفت، البته در زمانی که آ‌‌ن‌ها به ساده‌ترین شکل خود بودند. امروزه لگو قطعات پیچیده و جالب‌تر دیگری را خلق می‌کند.

نام “LEGO” از اصطلاح دانمارکی leg godt گرفته شده که به معنی “خوب بازی کردن” است. اگرچه فقط دو حرف اول هر کلمه برای تشکیل “LEGO” ترکیب شده بودند، اما این اصطلاح در لاتین معنای خاص خود را دارد. در واقع معنی اصلی آن “کنار هم قرار می‌دهم” است. معنایی که شگفت‌انگیز و قابل تامل بود زیرا قطاعات لگو با چنین هدفی ساخته شدند.

در حالی که تولید اسباب بازی‌های پلاستیکی از سال ۱۹۴۹ آغاز شد ، تنها در سال ۱۹۷۸ بود که این شرکت اولین قطعات کوچک خود را تولید کرد. از آن زمان، انواع مختلفی از اسباب بازی های لگو، از جمله سفینه‌های فضایی، ابرخودروها و حتی خانه‌های به شکل درخت به وجود آمدند. به نظر می‌رسد محدودیتی برای انواع مجموعه‌هایی که لگو می‌تواند ایجاد کند وجود ندارد. در واقع، این اسباب بازی آنقدر محبوب هستند که به عنوان ابزار آموزش و حتی به عنوان قطعاتی در خانه‌ها و دفاتر استفاده می‌شوند. به همین دلیل است که این شرکت هرگز در کیفیت کوتاه نیامد و مدام به دنبال راه‌های جدید برای ساخت قطعات بهتر و پایدار قطعات است. با نوآوری‌های جدید هرساله، تا سال ۲۰۱۵، لگو به عنوان “قدرتمندترین برند جهان” معرفی شد و جای Ferrari را گرفت.

حقایق جالب مربوط به شرکت ساخت و ساز لگو

 

حقایق جالبی از لگو که باید بدانید

  1. هر ساله حدود ۲۰ میلیارد قطعه لگو ساخته می‌شود.
  2. طبق گفته یک استاد ریاضیات، هر شش قطعه LEXO ۲x۴ را می‌توان با ۹۱۵ میلیون روش ترکیب کرد.
  3. لگو بزرگترین تولید کننده تایر در جهان است. این امر به این واقعیت نسبت داده می‌شود که لگو سالانه تقریباً ۳۰۶ میلیون لاستیک تولید می‌کند.
  4. از سال ۱۹۴۹ که این شرکت ساخت اسباب بازی‌های پلاستیکی را آغاز کرد، حدود ۴۴۰ میلیارد قطعه لگوی پلاستیکی تولید شده است.
  5. در ابتدا قرار بود که مینی فیگورها فقط یک رنگ (زرد) با حالت چهره شاد داشته باشند. با این حال، در سال‌های اخیر، اشکال کوچک را با انواع حالت‌های صورت و حتی چند رنگ مشاهده می‌کنیم.
  6. در کل، ۴ میلیارد مینی فیگور تولید شده است. همین امر آن‌ها را به بزرگترین گروه جمعیتی در جهان تبدیل می‌کند.
  7. بنیانگذار، اوله کرک کریستینسن، مالکیت را به نوه خود، کیلد کرک کریستینسن، که اکنون این شرکت را با فرزندانش اداره می‌کند، سپرد.
  8. اگر قطعات لگو در بین مردم جهان تقسیم شود، هر کدام حدود ۶۲ قطعه به دست می‌آورند!
  9. قبل از سال ۲۰۱۸، بیشتر قطعات کاملاً از پلاستیک‌های ABS ساخته شده بودند. این بدان معنی است که این قطعات هرگز نمی‌توانند تجزیه شوند. در تلاش برای ایجاد قطعات پایدارتر، این شرکت شروع به استفاده از پلاستیک تهیه شده از نیشکر برای تولید قطعاتی کرد که امروزه می‌بینیم.
  10. اولین خانه درختی لگو از ۳.۳ میلیون قطعه ساخته شده است (در مورد توجه به جزئیات صحبت می‌کنیم!) به علاوه، این خانه فقط یک اسباب بازی نبود. در واقع یک نسخه بسیار کوچکتر از یک خانه واقعی به نمایش درآمد.
  11. لگو در سال ۲۰۱۴ با پشت سر گذاشتن ماتل (شرکت سازنده‌ی باربی)، به دومین تولید کننده اسباب بازی در جهان تبدیل شد.
  12. هیچ مجموعه لگویی مبتنی بر جنگ وجود ندارد زیرا بنیانگذار آن نمی‌خواست جنگ برای بچه‌ها جذاب یا عادی شود.

در نتیجه

بدون شک، لگو راهی طولانی را طی کرده و از اهدافش هم فراتر رفته است.  این شرکت همواره در به‌روز رسانی محصولات خود خلاقیت به خرج داده و روز به روز محبوب‌تر می‌شود. ما فقط می‌توانیم با صبر و حوصله ببینیم در سال‌های آینده چه چیزی در انتظار ماست.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

بازگشت به بالا